مراسم اختتامیه اردوی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در دانشگاه کاشان

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۸۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۹

اردوی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور  معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان دانشجویان، معاونین دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، فرماندار ویژه کاشان و جمعی از مسئولان در تالار آزادی  دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان غیر ایرانی، با خوشآمدگویی حضور دانشجویان در دانشگاه کاشان گفت: دیپلماسی علمی وتوسعه روابط بین الملل یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است که امیدواریم تا با ورود این دانشجویان شاهد رشد و گسترش ارتباطات علمی کشورهای دوست و همسایه باشیم.
دکتر عباس کتابی اقتدار علمی را رمز توسعه یافتگی  و توانایی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد تا با این ارتباطات علمی بتوانیم  در زمینه دانش وتکنولوی توسعه علمی کشورهای اسلامی را ارتقاء بخشیم.
وی به چهل وهشتمین سال تاسیس دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: نزدیک 9 هزار دانشجو 310 عضوهیات علمی به فعالیت علمی مشغول هستند.
رئیس دانشگاه کاشان به کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام بین المللی جوان تایمز در بین دانشگاهها و رتبه  بین 200 تا 300 جهان اشاره کرد و اظهار داشت:  12 دانشکده و  پژوهشکده در زمینه های مختلف و اساتید وکارکنان این دانشگاه، فرصت مناسبی برای  ارتباطات و توسعه علمی دانشگاه کاشان با دیگر دانشگاه های دوست است.  
رئیس دانشگاه کاشان توسعه دیپلماسی و جذب دانشجوی خارجی وبین المللی را یکی از سیاست های دانشگاه کاشان  عنوان و اظهار امیدواری کرد: تا با تا با کمک دانشگاه ها و مسئولان مربوطه بتوانیم هر چه بیشتر ظرفیت علمی دانشجویان را ارتقاء بخشیم.

معاونت بورس و امور دانشجویان خارج  سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم همزمانی  بهار طبیعت را با بهار قرآن را بسیار میمون و مبارک عنوان کرد و از شرکت و همراهی دانشجویان در اردوی فرهنگی زیارتی دانشجویان بین الملل که  با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد اردو برگزار شد و همچنین رویداد خوب فرهنگی در دانشگاه کاشان که با استقبال  خوب دانشگاهیان این دانشگاه همراه بود قدردانی کرد.

دکتر محمد جواد سلمانپور با بیان اینکه اگر  تعامل دانشجویان نبود برنامه ها به خوبی اجرا نمی شد اظهار داشت: این لبخند و شادی شما دانشجویان موسیقی حیات هست که بسیار ارزشمند است .

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دو کلید واژه، پیچش تاریخی و تمدن نوین اسلامی را پیش روی جهانیان گذاشتند خاطر نشان کرد: رسالت شما دانشجویان بین الملل برای تحقق این دو کلید واژه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در خصوص پیچش تاریخ شواهد و قرائن زیادی پیش روی ماست که حکایت می کند از برگشت و ظهور یک تمدن اسلامی، افزود: در این بازگشت، این‌ مسلمین جهان هستند که اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند تمدن اسلامی را جایگزین راهی که بشر دارد می توانند بکنند.

معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: رسالت دانشجو این است که دارای هویت های علمی، نماینده دانشجویان، قدرت تحلیل، هویت فرانگری به آینده و امروز، هویت جنبش و سیاسی و عینیت بخشیدن به اعتقادات و هویت اجتماعی باشد.

دکتر سلمان پور اولین فصل هویت دانشجویی را هویت علمی و تولید علم دانست و افزود: مهمترین فصل هویت علمی و در برگیری همه این هویت ها، هویت معنوی است.


( ۳ )

نظر شما :