حدود یک هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان پذیرفته می شوند

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۵۱
مدیر تحصیلات تکمیلی و استعداد های درخشان دانشگاه کاشان، از پذیرش حدود یک هزار دانشجو در مهرماه سال تحصیلی جدید در دوره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد.
 مدیر تحصیلات تکمیلی و استعداد های درخشان دانشگاه کاشان، از پذیرش حدود یک هزار دانشجو در مهرماه سال تحصیلی جدید در دوره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر  داد.

دکتر ابراهیم نعمتی لای، افزود: این تعداد دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

وی، به پذیرش حدود 800 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این تعداد دانشجو در 53 رشته گرایش کارشناسی ارشد در دوره های روزانه و شبانه این دانشگاه پذیرفته می شوند.

وی، تعداد رشته های جدید کارشناسی ارشد این دانشگاه را، حدود 9 رشته گرایش برشمرد و اظهار داشت: منابع طبیعی- مرتع داری، منابع طبیعی- اکوتوریسم و محیط زیست - آلودگی ها و مهندسی برق – الکترونیک، مهندسی عمران- گرایش سازه، مهندسی معدن- اکتشاف، فرش – طراحی، رنگرزی و فرش- مدیریت و اقتصاد فرش از رشته های جدید دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه است که از اول مهرماه در این رشته ها دانشجو پذیرش می شوند. 

مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان، به افزایش رشته های دوره دکترای این دانشگاه از 10 رشته گرایش سال گذشته به 27 رشته گرایش در سال جاری اشاره کرد و یادآورشد: در دوره  دکترای این دانشگاه ، برای مهرماه سال جاری، حدود 150 دانشجو در این رشته ها جذب می شوند.

وی، رشته های مهندسی علوم آبخیزداری و مهندسی علوم بیابان زدایی، معدن – استخراج ، معدن- فرآوری و مواد معدنی، کامپیوتر- هوش مصنوعی و ریاضی – آنالیز را از رشته های جدید دوره دکترای این دانشگاه  ذکر کرد.

 دکتر نعمتی یادآورشد: تعداد دانشجویان دوره دکترای این دانشگاه، نسبت به سال قبل سه برابر رشد دارد.


نظر شما :