مراسم تجلیل از جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا دانشگاه کاشان

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۸۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۶

مراسم تجلیل از جانبازان، آزادگان و فرزندان معزز شهدا دانشگاه کاشان با حضور نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان در دانشگاه برگزار شد.

 رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت و گفت:  یکی از افتخارات ما در دانشگاه کاشان این است که 72 نیروی جانباز، فرزند شهید و آزاده در دانشگاه مشغول به خدمت هستند.
دکتر عباس کتابی خاطر نشان کرد: خوشبختانه  نیروی انسانی که سرمایه اصلی دانشگاه است افراد بسیار فرهیخته و افراد ایثارگر هستند.
وی با بیان اینکه این نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا، فداکاری ایثارگران و از خودگذشتگی و فداکاری جانبازان و زحمات و سختی هایی که آزادگان سرافراز برای نظام جمهوری اسلامی کشیدند.، اظهار داشت:  در اوج مظلومیت سخت افزاری تنها چیزی که به کمک نظام جمهوری اسلامی آمد، رشادت مردم و رهبری حضرت امام رحمت الله علیه و ارتباط بین مردم و ولی فقیه بود که توانست کشور را از این گردنه های سخت عبور دهد.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به لحاظ سخت افزاری و قدرت نظامی که مبتنی بر قدرت علمی و مدیریت بی نظیر مقام معظم رهبری است جایگاه ویژه ای در دنیا پیدا کرده و این از افتخارات انقلاب اسلامی است .
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه کاشان به برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون موفقیت ها و افتخارات زیادی را کسب کرده است خاطر نشان کرد: به لحاظ رتبه پژوهشی و رنکینگ بین المللی دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز جوان در رده 200 تا 300 دنیا و در بین دانشگاه های جامع رتبه نخست را دارد که بسیار حایز اهمیت است.
وی به موفقیت های دانشمندان و اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دکتر صلواتی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه از نظر نظام رتبه بندی آی اس آی جزء یک درصد برتر دانشمندان دنیاست  که این از افتخارات این دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی است.
رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: این نشان می دهد آن چیزی که مایه امنیت است اقتدار و علم و دانش و تکنولوژی است.

دکتر کتابی با اشاره به اینکه امروز به لحاظ جنگ نرم و رسانه  دچار شدیدترین حملات هستیم که مقام معظم رهبری فرمودند: در هیچ برهه زمانی ما اینقدر ما از نظر جنگ نرم مورد حمله واقع نمی شدیم افزود: تفاوت این است که در جنگ نرم نه زمان و نه فضای مشخصی دارد و بیش از 200 شبکه ماهواره ای در فضای مجازی از نظر رسانه ای تهاجم به کشور وارد می کنند که اثرات آنرا می بینیم و در اتفاقاتی که در حوزه های آسیب های اجتماعی و فرهنگی اتفاق می افتد ملاحظه می شود.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین که نیازفعلی کشوراست افزود: در جایگاه سخت افزاری و پیشرفت علمی جایگاه بالا و توان علمی خوبی داریم ولی در حوزه رسانه و نرم افزاری باید بیشتر کارکنیم که وظیفه داریم با تلاش هر چه بیشتر و جهاد علمی در این جنگ نیز عین عرصه جنگ پیروز میدان شویم.
نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز شهید افزود:  همه ما باید ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.
جواد نائینی افزود: این انقلاب اسلامی رمز ماندگاری را دارد دنبال می کند که اگر ما به این نکته توجه کنیم رسالت انقلاب اسلامی را متوجه می شویم.
وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است خاطر نشان کرد: نقش افراد در زمینه سازی ظهور مؤلفه هایی دارد که این را  در کسانی می بینیم که در اسلام نقش داشتند.
وی افزود: در این دوره با  افرادی در نظام جمهوری اسلامی روبرو هستیم که اینها زمینه سازان ظهور هستند چون هم تبری و تولی را خوب فهمیده اند و درک کرده اند.
نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جانبازان، ایثارگران و نخبگان که سهمی در انقلاب دارند، زمینه سازان ظهور حضرت عج هستند.
نائینی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین ، افزود: این زمینه سازی ظهور جزء وظایف ماست که منطقه را آماده کنیم برای ظهور مهدی عج و این توانمندی را در مردم بوجود بیاریم که با این توانمندی بتوانند عرصه آفرینی کنند و انقلاب را به جهانیان معرفی کنند.
در این مراسم از جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدای کارکنان دانشگاه کاشان تجلیل شد.


( ۶ )

نظر شما :