تجلیل و اعطای بورسیه تحصیلی به ۲۳ دانشجوی ممتاز دانشگاه کاشان

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۸۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۶۴

مراسم تجلیل و اعطای بورسیه به ۲۳ نفر از دانشجویان ممتاز و برتر دانشگاه کاشان با کرامت و محبت جمعی از خیرین نیک اندیش بنیاد حامیان دانشگاه  برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت ولی عصر عج و تبریک به دانشجویان ممتاز دانشگاه افزود:  شما دانشجویان سرمایه های این دانشگاه هستید که باید برای توسعه علمی از هیچ کوششی فرو گذار نکنید.

 دکتر عباس کتابی با بیان اینکه دوره کارشناسی دوره آموزشی و نقطه شروع برای رسیدن به مرز دانش است افزود: دوره کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی دوره پژوهش و تبدیل مرز دانش به دانش بشری است.

وی دوره کارشناسی را دوره ابتدای شروع علم عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید در کنار علم آموزی به جنبه های عقلی و مهارت توجه داشته باشیم.

وی از راه اندازی مدرسه اشتغال در دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: این مدرسه آموزش‌های غیرتئوری و عملی را به دانشجویان ارایه می‌دهد و امکان یک یا چند روز حضور دانشجو را در محل کار، جامعه و صنعت فراهم می‌کند

دکتر کتابی از برنامه های این دانشگاه را مهارت افزایی دانشجویان و فراهم کردن زمینه ارتباط دانشجو با صنعت ذکر کرد و اظهار داشت: با این برنامه ها و  پارک علم و فناوری مستقل دانشگاه کاشان، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان سعی داریم تا دانشجو بعد از دانش آموختگی، دغدغه اشتغال خود را نداشته باشد بلکه بتواند اشتغالزایی نیز داشته باشد و علم خود را تبدیل به محصول و ثروت و در خدمت جامعه بکار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک دانشجویان ممتاز از حمایت ها و همراهی خیرین دانشگاه قدردانی کرد و افزود: بهترین قهرمانان ما کسانی هستند که در زمینه علم و پیشرفت کشور نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام خسروی نشاط و امید به زندگی و خانواده را مهترین عامل موفقیت افراد دانست و افزود: یکی از رسالت های شما دانشجویان تبیین علم است .

وی با اشاره به سرعت فزاینده علم و تکنولوژی در جامعه جهانی خاطر نشان کرد: دانشجویان باید علم خود را به روز کنند و بتوانند پله های ترقی را طی کرده و مرزهای دانش را پیشی گیرند.

بهترین خیرین ، دانش آموزان و دانشجویان بودند

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز در این مراسم از حمایت ها و پشتیبانی های خیرین  قدردانی کرد و افزود: بهترین خیرین ما دانش آموزان  و دانشجویان بودند  که تلاش می کردند آینده کشور بهتر باشد.

علیمحمد الماسی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در جبهه شرکت می کردند از نظر تحصیلی سرآمد بودند.
وی بنیاد حامیان دانشگاه کاشان را الگو و نمونه در کشور عنوان کرد و افزود: بنیاد حامیان این دانشگاه، دانشجویان ممتاز  را به عنوان عضویت افتخاری می پذیرد تا از ایده ها و افکار خلاق شماها برای پیشبرد امور بهره و استفاده نماید.
وی از حمایت های خیرین نیک اندیشی که تقبل اعطای بورسیه تحصیلی دانشجویان را متقبل شدند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد:  تا این سنت حسنه  در بین دیگر خیرین و مردم عزیز  نیز نهادینه شود تا توسعه علمی  دانشگاه و پیشرفت کشور را شاهد باشیم.

دانشجویان ممتاز  سرمایه های اجتماعی جامعه هستند

مسئول کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز دراین مراسم دانشجویان ممتاز را سرمایه های اجتماعی جامعه دانست و گفت : شما دانشجویان شخصیت های برجسته و ممتازی هستید که برای الگوپذیری بقیه افراد از شماها  باید به جامعه معرفی شوید.
خانم افضلی نقش خانواده  را در تربیت و ممتاز بودن  دانشجویان بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: شما دانشجویان باید حامی و هدایت کننده برنامه های بنیاد حامیان دانشگاه باشید.

در این مراسم از 23 نفر از دانشجویان ممتاز آموزشی دوره کارشناسی دانشگاه کاشان تجلیل و بورسیه تحصیلی به این دانشجویان اعطا شد.


( ۱۲ )

نظر شما :