کنفرانس و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی در وین برگزار می شود

۲۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۴
عضو شورای راهبردی کنفرانس جهانی قالی دستباف ایرانی و مدیر گروه هنر اسلامی و پژوهش و هنر دانشگاه کاشان، از برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی در کشور وین- اتریش خبر داد.
 عضو شورای راهبردی کنفرانس جهانی قالی دستباف ایرانی و مدیر گروه هنر اسلامی و پژوهش و هنر دانشگاه کاشان، از برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی در کشور وین- اتریش خبر داد.

دکتر امیرحسین چیت سازیان افزود: این کنفرانس جهانی از طرف سازمان اسکان بشر ملل متحد و مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری در روزهای چهارم و پنجم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

وی، پیشینه تاریخی، زیبایی شناسی- حکمت، عرفان و ادبیات جامعه شناسی و فرهنگ، اقتصاد و نوآوری، نگرش به آینده و آینده پژوهی و قالی دستبافت ایرانی در رابطه با مفاهیم توسعه پایدار را از محورهای این کنفرانس برشمرد.

به گفته وی، علاقمندان به شرکت در این کنفرانس می توانند آثار خود را به دبیرخانه کنفرانس، به نشانی  تهران، بلوار کشاورز، خیابان برادران عبداله زاده، خیابان رستاک، بین ورنوس وشوریده، شماره 5 و یا به نشانی مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری: تهران، بلوار آفریقا، نبش خیابان طاهری، برج مرکز تجارت ایران، طبقه 12. واحد1 و به آدرس الکترونیکی office@iaara.org.ir  ارسال کنند.

مدیر گروه هنر اسلامی و پژوهش و هنر دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه، قالی دستبافت ایرانی بخش مهمی از فرهنگ و هنر ایران زمین است افزود:  بیش از هزاران سال تمدن و تجربه، امروزه این هنر چون میراثی انسانی به همه ملل تعلق دارد.

دکتر چیت سازیان خاطر نشان کرد: قالی دستبافت را می توان به مثابه یک هنر پایدار واقعی دانست چرا که به نحوی متعادل به همه ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و سایر زمینه های مرتبط با قلمرو زیست و سکونت انسان مستقیم یا غیر مستقیم پرداخته و به عنوان یک عنصر شاخص در ملحقات زندگی انسان حضور داشته است.

عضو شورای راهبردی کنفرانس جهانی قالی دستباف ایرانی، ابراز امیدواری کرد: تا این ارزش های فرهنگی پیوسته و با انسجام لازم، در سراسر جهان به عنوان سفیر فرهنگی مشرق زمین معرفی شود و زمینه ای مناسب برای حفظ و توسعه این هنر ایرانی در عرصه جهانی فراهم آید.


نظر شما :