برگزاری نخستین جلسه کارگروه برنامه ریزی چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان

۱۸ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۹
نخستین جلسه کارگروه برنامه ریزی چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

نخستین جلسه کارگروه برنامه ریزی مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان، با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این نشست، هدف از بزرگداشت چهلمین سالگرد این دانشگاه را تقویت و تثبیت جایگاه این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی و معرفی توانمندیها و پتانسیل های این دانشگاه در سطح منطقه ای ملی و بین المللی بیان داشت و گفت: از آنجا که این دانشگاه از  قابلیت ها و پتانسیل های بالقوه در تمای زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی و نیروی انسانی برخوردار است، بایستی سعی شود که برای رسیدن به اهداف متعالی و سند چشم انداز این دانشگاه ، برنامه ریزی صحیح و گام های بیشتری برداشته شود.

دکتر عباس کتابی، به رتبه بندی دانشگاه کاشان در ردیف هجدهم از بین دانشگاه های کشور از سوی پایگاه جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز 1404، این دانشگاه بایستی در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد که برای رسیدن به این تحقق، همکاری تمامی مجموعه دانشگاه لازم است.

وی، تقویت روحیه نشاط و انگیزه به تحصیل بین دانشجویان و ایجاد روحیه نشاط کاری بین کارکنان را از دیگر اهداف بزرگداشت سالگرد این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: با ارتباط هرچه بیشتر با نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی  دانشگاه و استفاده از تجربیات فارغ التحصیلان و بازنشستگان، می توان در راستای تبدیل این دانشگاه به یک محیط علمی کوشید.

رییس دانشگاه کاشان، به "اقتصاد مقاومتی"  فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این زمینه دانشگاه می‌تواند با ارتباط با صنعت و نیز تأسیس و تشویق شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل علم به فناوری، در زمینه ارتقای سطح دانش مدیران و تقویت و تربیت نیروی متخصص برای کیفی کردن تولیدات داخلی در جامعه نقش داشته باشد.

دکتر کتابی، اصلاح ساختار و افزایش سطح کیفی و حرکت به سوی تحصیلات تکمیلی، راه اندازی رشته های کاربردی و مرتبط با صنعت، توسعه ساخت و سازها و تجهیزات آزمایشگاهی با اتکا به وسایل ساخت داخل از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در پیشبرد شکل‌دهی اقتصاد مقاومتی  عنوان کرد.

در این نشست اعضای کارگروه چهلمین سالگرد دانشگاه کاشان، پیشنهادات خود را برای برگزاری این مراسم در قالب کارگروه های مشخص و تخصصی اعلام داشتند.

 


نظر شما :