حضور در انتخابات نشانگر وجود ادب سیاسی است

۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۹۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: حضور در انتخابات رعایت یک ادب سیاسی است.
 

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  گفت: حضور در انتخابات رعایت یک ادب سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در ادامه مباحث انتخابات در پرتو قرآن،با اشاره به آیه یک سوره حجرات اظهار د اشت: همه عنایات قرآن در این است که مومن بایستی در همه موارد زنگی اهل ادب باشد و درسیاست هم باید مومن ادب سیاسی را نسبت به برخوردها در جامعه رعایت کند.

وی با بیان اینکه، رعایت ادب وقتی است که در آن با اطاعت همراه باشد افزود: تاریخ سیاسی اسلام هم بیانگر برخی از حوادث است که در اطاعت از پیغمبر و اهل بیت کوتاهی صورت پذیرفته است.

وی افزود: نباید دلایل عدم حضور خود را شرکت نکردن کاندیدای مورد نظر در عرصه انتخابات دانست در صورتی که حضور در انتخابات رعایت یک ادب سیاسی است و در واقع می توان گفت که حضور یک انجام وظیفه و یک اطاعت الهی است و این وظیفه باید با دقت کامل در جهت تلاش برای انتخاب اصلح باشد.

خادمیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: همانطورکه در احکام عبادی ملزم به داشتن حجت شرعی هستیم در انتخاب اصلح هم باید حجت شرعی داشت.

وی خاطر نشان کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید در صحبت های خود دقت کنند تا در فضای رقابت های انتخاباتی نشاط وتحرک و گفتگوهای گرم وداغ وجود داشته باشد اما نفرت پراکنی نباشد.

ایشان یکی دیگر از معیارهای انتخاب اصلح را ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان دانست و افزود: کسی که به عنوان رئیس جمهور و نماینده مردم انتخاب می شود باید توانایی حل مشکلات مردم را داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران را در چشم مستضعفان جهان به عنوان الگو معرفی کند ودر مرحله آخر زمینه ساز عزت در تمام زمینه های علمی ، اخلاقی واجتماعی برای آینده کشور باشد.

حجت الاسلام خادمیان، با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: امام خمینی (ره) در باب مباحث انتخابات و حضور اقشار مختلف با تمام سلیقه ها می فرمایند: بالاترین گناه سیاسی بی توجهی به عدم حضور و شرکت امروز افراد بدون هیچ عذرو بهانه ای است.

 

نظر شما :