مسابقات داخلی کمیکار دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۵
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از برگزاری مسابقه بین تیمهای ماشین های شیمیایی (کمیکار) در این دانشگاه خبر داد.
 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از برگزاری مسابقه بین تیمهای ماشین های شیمیایی (کمیکار) در این دانشگاه خبر داد.

دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: این مسابقات  به منظور انتخاب تیم های برگزیده جهت شرکت در هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات چهار تیم از دانشجویان مهندسی شیمی  این دانشگاه به نام های تیلار، نانو کار، توسن و پویان کاشان به رقابت پرداختند که پس از برگزاری مسابقه و نظر هیات داوران، تیم نانوکار از حضور در مسابقات کشوری بازماند و سه تیم دیگر به مسابقات کشوری ماشین های کمیکار راه یافتند.

دبیر اجرایی هفتمین دوره مسابقات کمیکار نیز، هدف از برگزاری این دوره مسابقات را، فراهم آوردن زمینه ای برای مشارکت دانشجویان در ارتقاء سطح علمی ذکر کرد و افزود: کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می شود.

دکتر عبدالله ایرانخواه اظهار داشت: در این مسابقه شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که در اندازه مشخص بتواند مسافتی را که توسط هیات داوران و با قرعه کشی اندکی پیش از مسابقه مشخص می شود را بپیمایند.

وی افزود: نیروی پیش رانش این خودروها  یک واکنش شیمایی، الکترو شیمیایی است که مانع آلودگی محیط زیست می شود.

ایرانخواه یادآورشد: در هفتمین دوره مسابقات کمیکار از دانشگاههای سراسر کشور 46 تیم به رقابت می پردازند.

هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار 15 و 16 شهریورماه سال جاری در دانشکده مهندسی، گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان برگزار می شود.


نظر شما :