معاون وزیر علوم: سامانه خیرین وزارت علوم راه اندازی می شود

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۰
رییس کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی خیرین آموزش عالی در اواسط ماه رمضان امسال خبر داد.
 رییس کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی خیرین آموزش عالی در اواسط ماه رمضان امسال خبر داد.

دکتر "سید جواد ساداتی نژاد" در حاشیه مراسم ضیافت کریمان درپژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان افزود: این سامانه و پایگاه اینترنتی تمامی  اطلاعات خیرین را در توسعه فضاهای آموزشی ثبت می کند.

وی، هدف ازتاسیس این سامانه راشناسایی و جمع آوری آماری اجمالی از تعداد خیرین آموزش عالی و اقدامات انجام شده و در دست انجام این افراد نیکوکار و میزان مشارکت های آنها ذکر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس و رییس کمیته خیرین وزارت علوم، از جمله برنامه های کمیته خیرین  را برگزاری  جشنواره خیرین در تمام مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود:  این جشنواره تاکنون در دانشگاه های ملایر، سیرجان و کاشان برگزار شده و پیگیری خواهیم کرد تا این جشنواره تا پایان سال در تمامی دانشگاه های کشور برگزار شود.

وی، از برگزاری نخستین جشنواره خیرین آموزش عالی کشور خبر داد و یادآورشد: این جشنواره با حضور عظیم و باشکوه تمام خیرین آموزش عالی در هفتم اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

دکتر ساداتی نژاد، حضور و مشارکت خیرین در آموزش عالی را نماد عرصه جهاد علمی دانست و خاطرنشان کرد: حضور این افراد نیکوکار در محیط علمی، مایه خیر و برکت دانشگاه ها و انگیزه بیشتر دانشجویان به تحصیل و رونق علمی می شود.

رییس کمیته خیرین وازرت علوم، تحقیقات و فناوری، میزان کمک ها و تعهدات  خیرین در حوزه آموزش عالی در سال گذشته  را 60 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در سال گذشته با مکاتبه انجام شده  به تمام دانشگاه های کشور،  17 پروژه خیرین به وزارت علوم  معرفی شد که با مشارکت 50 درصدی وزارت علوم، در مجموع 120 میلیارد ریال برای پروژه های خیرین هزینه شد.

دکتر ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی سامانه خیرین و برگزاری جشنواره خیرین و اطلاع رسانی صحیح، میزان مشارکت های خیرین آموزش عالی تا پایان سال افزایش یابد.

 


نظر شما :