شماره دوازدهم مجله مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان منتشر شد

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۹۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۵
شماره دوازدهم مجله علمی- پژوهشی "مطالعات عرفانی" دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان انتشار یافت.
 شماره دوازدهم مجله علمی- پژوهشی "مطالعات عرفانی" دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان انتشار یافت.

مدیر مسئول مجله مطالعات عرفانی گفت: در این مجله 9 عنوان از مقالات علمی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در 222 صفحه به چاپ رسیده است.

دکتر حسین حیدری، مقایسه و تحلیل لطایف عرفانی قصه یوسف در کشف الاسرار و جامع الستین، سرشت الوهی عیسی (ع) در نگاه ابن عربی، بازتاب مقامات حضرت مریم (س) در متون عرفانی فارسی از قرن چهارم تا پایان قرن نهم و پیوند سیاست با عرفان در مرصاد العباد نجم رازی را از جمله آثار ارائه شده این شماره از مجله برشمرد.

وی  اظهار داشت: در این مجله همچنین مقالاتی با موضوع های زمینه های شکل گیری دو اصطلاح "بارامانت" و "عهد امانت" در ادبیات عرفانی، دایره واژگانی کلمه، کلام و کتاب در مکتب عرفانی ابن عربی، نگاهی به مفهوم التباس در نزد شیخ روزبهان بقلی شیرازی، عرفان وسوررئالیسم از منظر زمینه های اجتماعی و ستردن غبار از"آیینه جهان نما" به چاپ رسیده است.

مجله مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان بر اساس نامه شماره 2596/3 مورخ 29/3/1387، از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز رتبه علمی – پژوهشی گردیده است.

لازم به ذکر است مطالعات عرفانی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می شود.

به استناد پایگاه مذکورمطالعات عرفانی در بین 406 نشریه علمی – پژوهشی،علمی – ترویجی دارای ضریب تاثیر، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 دکتر "محمود عابدی" سردبیر و "حسین عبداللهی" مدیر اجرایی این نشریه را برعهده دارند.  


نظر شما :