پنجمین کنفرانس ترکیبیات و نظریه گراف در دانشگاه کاشان آغاز شد

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۹۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۳۳
پنجمین کنفرانس بین المللی ترکیبیات جبری و نظریه گراف با حضور پژوهشگران، محققان و ریاضیدانان سراسر کشور و سه پژوهشگر و محقق از اساتید دانشگاه های کشورهای هند، ترکیه و مجارستان در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.
 پنجمین کنفرانس بین المللی ترکیبیات جبری و نظریه گراف با حضور پژوهشگران، محققان و ریاضیدانان سراسر کشور و سه پژوهشگر و محقق  از اساتید دانشگاه های  کشورهای هند، ترکیه و مجارستان  در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

دبیر علمی این کنفرانس و عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این کنفرانس را، آشنایی محققان فعال در زمینه های مختلف ترکیبیات جبری با تحقیقات یکدیگر و نیز معرفی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی علم ترکیبیات ذکر کرد.

پروفسور سید علیرضا اشرفی، کاربرد ترکیبیات را در تمام شاخه ها و علوم حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: از جمله کاربردهای مهم این شاخه می توان به استفاده آن در برنامه نویسی کامپیوتر و الگوریتم ها اشاره کرد.

وی، با اشاره به اینکه ترکیبیات به بررسی مسائل شمارش، گرافها، بازی ها و نیز مسائل ساختاری روی مجموعه های متناهی می پردازد، افزود: با تکنیک های شماره  ترکیبیات می توان به مسائل معماگونه ریاضی، بسیاری از بازی ها و به نقطه ای از شهر دست یافت.

مدیر گروه نانو محاسبات دانشگاه کاشان تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس را 98 مقاله ذکر کرد و افزود: پس از داوری تعداد 93 مقاله برای ارائه به کنفرانس پذیرفته شد.

وی افزود: در این کنفرانس 54 مقاله به صورت پوستر و بقیه به صورت سخنرانی ارائه می شود.

معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم به مهمانان شرکت کننده در این کنفرانس گزارشی از قابلیت ها و پتانسیل های این دانشگاه را برای حاضران ارائه کرد و گفت: رشته ریاضی جزء قدیمی ترین رشته های این دانشگاه است.

دکتر محمدی، به سند چشم انداز دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: از آنجا که بر اساس افق 1404 دانشگاه کاشان بایستی جزء پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد، برگزاری این کنفرانس ها و استفاده از تبادل تجربیات علمی محققان در راستای رسیدن به  سند چشم انداز و ارتقاء سطح علمی کشور مثمر ثمر است.

این کنفرانس علمی با همکاری مرکز IPM (مهمترین مرکز علمی ترکیبیات و محاسبه پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی) به مدت دو روز در دانشگاه کاشان  ادامه دارد.


نظر شما :