پنج رشته جدید تحصیلی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کاشان

۱۲ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۴
رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان، از افزوده شدن پنج رشته جدید تحصیلی در این دانشکده خبر داد.
 رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان، از افزوده شدن پنج رشته جدید تحصیلی در این دانشکده خبر داد.

دکتر ابوالفضل رنجبر، رشته های علوم و مهندسی آبخیزداری و علوم و مهندسی بیابان را از جمله رشته های جدید دوره دکترای این دانشکده ذکر کرد و گفت: در این رشته ها هشت دانشجو برای اول مهر سال 91پذیرفته می شوند.

وی افزود: در دوره کارشناسی ارشد نیز رشته های مرتع داری، اکوتوریسم (طبیعت گردی) و محیط زیست گرایش آلودگی ها در این دانشکده افزوده شده است که برای اول مهر، 15 دانشجو دراین رشته ها مشغول به تحصیل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با افزوده شدن این رشته ها، تعداد رشته گرایش های این دانشکده در دوره کارشناسی ارشد و دکترا به هفت رشته افزایش می یابد.

دکتر رنجبر، تعداد دانشجویان در حال حاضر این دانشکده را 25 دانشجو برشمرد و اظهار داشت: این افراد در رشته های علوم آبخیزداری و بیابان زدایی دوره کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآورشد: در اول مهرماه سال تحصیلی، 53 دانشجوی جدید، 45 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و هشت دانشجوی دکترا در این دانشکده پذیرفته می شوند که تعداد دانشجویان این دانشکده به 78 دانشجو افزایش می یابد.

دانشکده ی تحصیلات تکمیلی منابع طبیعی و علوم زمین به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح علمی در حوزه های منابع طبیعی و علوم زمین از قبیل مدیریت عرصه های طبیعی، حوزه های آبخیز، مراتع و اکوسیستم های بیابانی در سال 1388 تاسیس شده است.


( ۴ )

نظر شما :