بازدید کارشناسان ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه کاشان

۰۴ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۱
معاون دفتر نظارت و ارزیابی پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه مدیر و کارشناسان گروه ارزیابی از قمست های مختلف دانشگاه کاشان بازدید کردند.
 معاون دفتر نظارت و ارزیابی پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه مدیر و کارشناسان گروه ارزیابی از قمست های مختلف دانشگاه کاشان بازدید کردند.

این افراد که به منظور ارزیابی تاسیس پژوهشکده انرژی و پژوهشکده فرش به دانشگاه کاشان سفر داشتند از قسمت های نانوایی خورشیدی، آزمایشگاه سوخت و احتراق، آزمایشگاه هیدروژن و پیل سوختی و نیروگاه cchp دانشگاه کاشان بازدید کردند.

بازدید از مرکز پژوهشی فرش ایران در خانه عطارها، آزمایشگاه رنگرزی، آزمایشگاه فیزیک الیاف، کارگاه بافت قالی و گلیم از دیگر برنامه های  سفر یکروزه  کارشناسان گروه ارزیابی بود که بر روند  کارایی و چگونگی فعالیت این مراکز قرار گرفتند.

   پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان به منظور نحقق بخشی از رسالت و وظایف پژوهشی و کمک به رفع نیازهای پزوهشی در زمینه انرژی و سرمایه گذاری های عظیم دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نظر به بحران انرژی در سطح جهانی و با توجه به استعدادهای منطقه در زمینه انرژی و نیز ظرفیت های موجود دانشگاه در سال  1386 تاسیس شده است.

مرکز پژوهشی فرش ایران نیز به منظور تحقق بخشی از وظایف پژوهشی دانشگاه کاشان و ارتقاء سطح دانش فنی و هنری و نیز کمک به رفع نیازهای پژوهشی کشور در زمینه فرش دستباف و بر اساس مصوبه جلسه 148 شورای عالی انقلاب فرهنگی  و مجوز شماره 3435/ مورخ 1/6/83 شورای گسترش آموزش عالی، تأسیس گردید و امور آن مطابق اساسنامه مرکز اداره می شود.

پژوهش در زمینه های مختلف فرش و نیز تخصص ها و رشته های مرتبط در جهت ارتقاء توان علمی و عملی پژوهشگران، صنعتگران و هنرمندان فرش ایران و همچنین تلاش در راستای تجاری سازی نتایج تحقیقات و یافته ها از طریق تبدیل نتایج پژوهش به فناوری و انتقال آن به بخش کاربردی از جمله اهداف مهم این مرکز می باشد


نظر شما :