ویژه نامه شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه کاشان منتشر شد

۰۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۸۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۴
به مناسبت فرا رسیدن 31 خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ویژه نامه شهادت این شهید بزرگوار با هدف مروری کوتاه و گذرا بر حیات پر حادثه و سراسر تلاش و فداکاری دکتر چمران، به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه کاشان منتشر شد.
 به مناسبت فرا رسیدن 31 خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ویژه نامه شهادت این شهید بزرگوار با هدف مروری کوتاه و گذرا بر حیات پر حادثه و سراسر تلاش و فداکاری دکتر چمران،  به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه کاشان منتشر شد.

در این ویژه نامه مطالبی با موضوعات شخصیتی در اوج زندگی شهید از تولد تا شهادت،خاطرات دوران مبارزه در لبنان و دفاع مقدس، نحوه شهادت و پیام حضرت امام به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران منتشر شده است.

دکتر چمران در دوران جنگ تحمیلی نمونه کامل ایثار، شجاعت و در عین فروتنی و کار مداوم و بدون سر و صدا و فقط برای رضای خدا بود .

شهید چمران بعد از حمله ناجوانمردانه ارتش صدام به مرزهای ایران و یورش سریع آنها به شهرها و روستاها و مردم بی دفاع  نتوانست آرام بگیرد و به خدمت امام امت رسید و با اجازه ایشان و به همراه مقام معظم رهبری، آیت الله  خامنه ای که در آن زمان  نماینده دیگر امام در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود، به اهواز رفت. از آنجایی که او همیشه خود را در گرداب خطر می افکند و هراسی از مرگ نداشت، از همان بدو ورود دست بکار شد و در شب اول حمله چریکی ای را علیه تانکهای دشمن که تا چند کیلومتری شهر اهواز پیشروی کرده بودند، آغاز کرد.

دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران ، متولد و در 31خرداد سال 1360 به شهادت رسید. 


نظر شما :