نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان در دانشگاه کاشان

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۷ کد : ۱۸۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۰
معاون دانشجویی دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری مشاره و بهداشت روان دانشگاهیان در این دانشگاه خبر داد.
 معاون دانشجویی دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری مشاره و بهداشت روان دانشگاهیان در این دانشگاه خبر داد.

دکتر مهدی شبانی اظهار داشت: پیرو آئین‌نامه جدید تشکیل مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مرکز مشاوره دانشجویی به عنوان متولی بهداشت روان دانشگاه‌ها با هدف تلاش در راستای ارتقای سطح سلامت روانی، اخلاقی، معنوی و تربیتی دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی – اجتماعی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: این جلسه به منظور تصویب برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرا و ارزیابی فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشجویی، شورای سیاست‌گذاری مشاره بهداشت روان دانشگاهیان متشکل از رییس دانشگاه (رئیس شورا)، معاون دانشجویی (نایب رئیس شورا)، معاون اداری مالی، رئیس مرکز مشاوره (دبیر شورا)، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیر فرهنگی، مدیر آموزشی و دو نفر متخصص در روان‌شناسی و مشاوره تعین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در نخستین جلسه این شورا، پس از معرفی اعضا و تبیین شرح وظایف شورا به ارزیابی عملکرد 9 ماهه مرکز مشاوره پرداخته شد و بر عملکرد مرکز مشاوره با رویکرد دینی و برنامه‌ریزی برای ارتباط موثرتر و مستمر با خانواده دانشجویان تاکید شد.

 دکتر شبانی یادآورشد: برای انجام برخی تحقیقات کاربردی مورد نیاز مرکز مشاوره، از پتانسیل موجود در گروه روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه و هدایت برخی از پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد از همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان آن گروه استفاده خواهد شد.

 


نظر شما :