افتتاح ترم جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۰ کد : ۱۸۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۳
نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی با حضور معاونت فرهنگی، معاونت دانشجویی و اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاه با حضور 150نفر از جدیدالورودان و دین‌پژوهان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
 نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی با حضور معاونت فرهنگی، معاونت دانشجویی و اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاه با حضور 150نفر از جدیدالورودان و دین‌پژوهان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی با اشاره به اینکه تنها راه دریافت اسلام ناب، علما وحوزه‌های علمیه هستند گفت: اگر اسلام را از غیر حوزه بگیریم راه را به بیراهه رفته‌ایم.

دکتر عباس کتابی با تاکید بر اینکه درکنار علم باید اخلاق هم باشد اظهار داشت: در جهان معاصر با بحران‌های اخلاق ومعنویت و بحران مدیریت روبرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با رصد رسانه‌ها و آمار منتشر شده در جهان، موضوعی که بشر را رنج می‌دهد کمبود اخلاق و معنویت است.

رییس دانشگاه کاشان یادآورشد: ما باداشتن فرهنگ غنی اسلام و منبع متصل به وحی و توسل وتمسک به آن می‌توانیم هم به خود وهم به دیگران یاری رسانیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که "دانشگاه مبدأ تحولات است"، برای تحقق این رسالت نیاز به حضور فعال و موثر حوزه در دانشگاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خادمیان افزود: برای تحقق تمدن اسلامی و الگو بودن مردم‌سالاری دینی در جهان نیازمند دانشگاه دینی و اسلامی هستیم .

وی اظهار داشت: دانشجویان باید عمیق‌تر از کلاس‌های معارف دانشگاه به تحقیق در دین و علوم اسلامی بپردازند و این می‌تواند در حوزه علوم اسلامی دانشگاه تحقق پیداکند.

وی با بیان اینکه، دانشگاه‌ها بستر تعالی همه ابعاد جامعه می‌باشند افزود: به طور مسلم، مباحث مختلفی همچون گروه معارف و جلسات فرهنگی، نمازهای جماعت، اعتکاف و کارگاه‌های فعالین فرهنگی و ... گرچه بسیار ارزشمند است اما نیاز به کار عمیق‌تر و معرفت‌افزایی دینی وسیع‌تر و دقیق‌تر دیده می‌شود که حوزه علوم اسلامی به دنبال اجرایی‌کردن این مساله در دانشگاه‌ها تاسیس شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: وجود اخلاص در همه لحظات یک دانشجوی متعهد همراه با حضور در حوزه علوم اسلامی می‌تواند مسیر تعالی زندگی دانشجویی را هموار کند.

 حجت‌الاسلام خادمیان، در پایان با تأکید به اینکه نباید وضعیت دانشگاه به مسیر قهقرایی خود در قبل از انقلاب برگردد تصریح کرد: اهداف حوزه علوم اسلامی ایجاد خلوص و تقویت دین‌باوری در فضای دانشگاه است.

درپایان این نشست از متقاضیان ترم جدید آزمون ورودی کتبی گرفته شد.


نظر شما :