اخذ مجوز استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۸۷۴۶ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۴

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان گفت: شرکت دانش آزمای ایرسا زیر مجموعه آزمایشگاه آنالیز صنعتی مستقر در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان، پس از دو سال تلاش بی وقفه برای اولین بار موفّق به کسب گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه (ISO 17025) از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) شد.

دکتر رضا دهقانی بیدگلی افزود: این مجوز با توجه به ظرفیت مناسب دانشگاه کاشان در حوزه آزمایشگاهی و در راستای اجرای بخشنامه‌ها و تحقق سیاست‌های دانشگاه برای ارائه خدمات سودمند و درآمدزا در استان و شهرهای همجوار اخذ شد.

وی اظهار داشت: شرکت دانش آزمای ایرسا متشکل از نخبگان دانشگاه کاشان با کسب تخصص لازم، گذراندن دوره‌های مربوطه موفق به استقرار این استاندارد شدند.  

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان افزود: در این راستا  با به کارگیری تجهیزات موجود، به روز رسانی و کالیبراسیون دستگاه‌ها، رفع نواقص تجهیزات آزمایشگاهی، بالغ بر50 آنالیز پر کاربرد در زمینه گلاب و عرقیجات گیاهی ، آب و پساب نظیر    (ویژگی های حسی، اندازه گیری نیتریت و نیترات، آزمون تعیین دترجنت، تعین درجه سختی آب و.... ) به دامنه آزمون‌های آزمایشگاه مرکزی افزوده شد.

دکتر دهقانی با اشاره به اینکه کلیه این آزمون‌ها طبق روش های استاندارد ملی و بین المللی انجام می‌پذیرد، خاطر نشان کرد: ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان و تسهیل پذیرش نتایج آزمون، اطمینان از صحت آزمایش‌ها و آزمون‌های انجام شده در آزمایشگاه مرجع، استانداردسازی روش‌های اجرایی و مدیریتی جهت تسهیل همکاری میان آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها، کسب اطمینان از کالیبره شدن تجهیزات آزمایشگاه و ... از مزایای اخذ این گواهی به شمار می‌رود.

این مجوز به شماره NACI/Lab/1675  در مرکز تائید ملی صلاحیت (NACI) به ثبت رسیده است.

دکتر دهقانی این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه کاشان تبریک و از کارشناسان سخت کوش آزمایشگاه آنالیز صنعتی مهندس فهیمه زراعتکار، دکتر مهدیه اسمعیلی ومهندس مرآت مهرزاد و روسای سابق آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دکتر محسن بهپور و دکتر مهرداد مرادی تقدیر و تشکر نمود.


( ۵ )

نظر شما :