پیام تبریک ریاست دانشگاه کاشان به‌مناسبت روز زن و مادر

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۸ کد : ۱۸۶۰۲ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم
رسول اعظم (صلى الله علیه و آله و سلم): "فاطمه را، فاطمه نامیدم، زیرا خداوند او را و آن کس که او را دوست داشته باشد، از آتش حفظ مى کند."
زهرای اطهر(سلام‌اللَّه‌علیها) سرور زنان عالم و الگوی آنها در طول تاریخ و برای همه‌ی نسلهاست. فاطمه زهرا (س) موجود قدسی، والا، انسان برتر، معلّم بشر و در حدّ یک رهبر و در بالاترین طراز زن اسلامی و تجسّم عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن است. ایشان در مادری، همسری، کدبانویی و تربیت فرزند در اوج قلّه‌ی تصوّر است. در زندگی فاطمه ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه الگو قرار داد. امروز جامعه ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها تعلیم بگیرد. تبلیغات غربی وانمود میکنند که با نگاه اسلامی جلوی رشد و پیشرفت زن گرفته میشود؛ این یک دروغ آشکار و مغرضانه است. در کشور ایران در هیچ مقطعی از تاریخ، این همه زن فعّال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی نداشتیم؛ این همه بانوی مؤثّر در سرنوشت اجتماعی و دارای فهم و تحلیل سیاسی نداشتیم که همه با حجاب کامل در حال زندگی هستند. همه‌ی اینها از برکت جمهوری اسلامی و از برکت نگاه اسلام به زن است که نگاه تکریم و احترام است. 
خانواده یک کانون گرم و پُربرکتی است که اوّلین و مهم‌ترین پایه‌های تربیت روحی و فکری بشر در آن بنا نهاده میشود و بهترین محیط آسایش جسم و جان است. در سبک زندگی اسلامی-ایرانی مادر، محور خانواده است یعنی مادر محور و منشا تمام خوبیها و خیرات است.
بی‌تردید انتخاب میلاد حضرت فاطمه (سلام‌الله) به عنوان روز زن، تکریم و بزرگداشت و احترام نسبت به مقام زن و مادر در جامعه است. بزرگداشتی افتخارآمیز و البته مسئولیت‌آفرین، تا در این «آینه خدای نما» بنگریم و «فاطمی شدن» را به مجاهدت طلب کنیم و به اخلاق بهشتی دختر پیامبر(ص) شبیه‌تر گردیم.
زادروز خجسته ولادت حضرت فاطمه(س) و حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) که به ابتکار ایشان، به نام روز مادر مزین گردید را خدمت تمامی ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، بویژه اساتید، کارمندان و دانشجویان خانم و خواهران شاغل در خانواده بزرگ دانشگاه کاشان، که نقش بی‌بدیل آنها در پیشرفت علم و دانش و ارتقای سطح آموزشی دانشگاه ستودنی است، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
 با آرزوی سلامتی، سعادت  و توفیق الهی برای تمام عزیزان.
عباس کتابی / سرپرست دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :