عشق به خوبان نشاط و طراوت حقیقی را به دنبال دارد

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۸۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۶
حجه الاسلام والمسلمین "خلیل غزلاوی" در جمع دانشجویان معتکف دانشگاه کاشان اظهار داشت: ایمان و تقوا جاذبه و کششی ایجاد می کند که ماندگار بوده و روح حقیقت و نشاط را به انسان هدیه می کند.
 حجه الاسلام والمسلمین "خلیل غزلاوی" در جمع دانشجویان معتکف دانشگاه کاشان اظهار داشت: ایمان و تقوا جاذبه و کششی ایجاد می کند  که ماندگار بوده و روح حقیقت و نشاط را به انسان هدیه می کند.

وی افزود: بسیاری از مکتب های غربی و سینمای هالیوود با تولید سالیانه 700 فیلم سینمایی و عرضه آن به جوانان مسلمان با جلوه‌های ساختگی سعی در ایجاد جاذبه دارند؛ در حالیکه امیرالمومنین (ع) با ارائه حقیقت، رونق قدرت و نشاط حقیقی به بار می آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بزرگانی مانند امام خمینی (ره) و آیت الله بهجت با نشاط و معنویت خود تا رسیدن به سنین بالا نمونه بارز عشق به خوبان هستند.

وی با اشاره به مظلومیت امام علی (ع) با وجود اینکه با کرامت ترین و با فضیلت ترین انسان زمان خود بود، تاکید کرد: مستکبرینی مانند حجاج ابن یوسف حتی 40 سال پس از شهادت ایشان به دنبال نبش قبر و اهانت به جسد مطهرشان اطراف شهر را حفر می کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز نیز تبلیغاتی مشابه آنچه معاویه برای تاثیر گذاری برذهن افراد جامعه انجام داد، در ماهواره ها، فتنه ها و سم پراکنی دشمنان اسلام وجود دارد که تنها راه مقابله با آن افزایش معرفت نسبت به داشته های با ارزش خودی است.

حجه الاسلام غزلاوی افزود: دشمنان حقیقت و انسانیت همواره از فراگیری مکتب اهلبیت (ع) ونفوذ تفکر امیرالمومنین هراس دارند که نمونه آن را می توان در بحرین برای جلوگیری از حکومت شیعه، تبلیغات منفی معاویه برای اشاعه نام امیرالمومنین (ع) و تلاش همیشه دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام مشاهده کرد.

وی تاکید کرد : بایستی شناخت و عشق خود را به سمت حقیقت هدایت کرد و با ولی شناسی و جهت گیری صحیح ، عشق به خوبان را در دل بپروریم تا به نشاط و آرامش حقیقی و سعادت انسان دست یابیم.

 لازم به ذکر است حدود 300 نفر در ایام البیض ماه رجب در مسجد دانشگاه کاشان معتکف هستند.

 


نظر شما :