استاد حوزه و دانشگاه، اعتکاف را تمرین توجه و عشق توحیدی دانست.

۱۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۵ کد : ۱۸۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۰
حجة الاسلام هدایت، در جمع دانشجویان معتکف در مسجد دانشگاه کاشان گفت ترک عادتهای روزمره موجب توجه به یک نقطه می شود.
 حجة الاسلام هدایت، در جمع دانشجویان معتکف در مسجد دانشگاه کاشان گفت ترک عادتهای روزمره موجب توجه به یک نقطه می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اعتکاف در خانه‏ی دوست نیز با ترک عادت هایی مانند رفت و آمد، خوردن و نوشیدن، استفاده از عطر و ...، عشق، تعلق و توجه انسان را به یک جهت معطوف می کند.

حجة الاسلام هدایت که در مقدمه شرح زیارت جامعه کبیره سخن می گفت، تاکید کرد: همین مسأله در مواجهه تجلی خداوند با حضرت موسی (ع) اتفاق افتاد؛ چرا که خداوند پس از پرسش از حضرت موسی (ع) مبنی بر اینکه آنچه در دستان اوست چیست، به او فرمان داد که عصایش را بیندازد.

وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به حقیقت عالم بایستی تعلقات را رها کند، بیان کرد: خداوند حقیقت واحد عالم است که در ولایت تجلی کرده است.

این استاد حوزه افزود: اولین چیزی که خداوند آفرید، نور پیامبر (ص) بود و با تفسیر و تفصیل این تجلی، عالم مجردات، عالم مثال و عالم ماده خلق شد؛ پس تمام عالم وجود، تجلی ولایت است.

حجة الاسلام هدایت تاکید کرد: بر اساس زیارت جامع و زیبای جامعه کبیره، خداوند، امامان معصوم (ع) را نورهایی قرار داد که در اطراف عرش در گردش بودند تا اینکه به واسطه آنها بر ما منت گذارده شد و ما با هدایت حقیقی و باطنی آنها به خداوند راه یافتیم.

وی با اشاره به اینکه امام بر خلاف نبی که وظیفه هدایتگری در مرحله خبررسانی را دارد، بیان کرد: امام، هدایت حقیقی و باطنی یعنی رساندن به مقصد را بر عهده دارد.

وی در پایان تاکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) قاسم بهشت و دوزخ بوده و تمامی انسانها در لحظه مرگ ایشان را ملاقات می کنند.

وی افزود: باطن حقیقت عالم و خانه خداوند، ولایت بوده و «کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود».

شایان ذکر است که حدود 300 نفر در مسجد دانشگاه کاشان معتکف می باشند.


نظر شما :