امام جمعه کاشان: حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدا مقاومت بود

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۸۵۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۰

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، سید الشهدا مقاومت بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین ویژه‌ برنامه دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه کاشان، افزود: تبیین شخصیت سردار شهید سلیمانی امروز باید به عنوان یک مکتب در سطح عالی مطرح شود.

وی مکتب امام و امت و  مکتب حاج قاسم را دو مکتب مهم در دوران 40 ساله انقلاب عنوان کرد و افزود: مکتب امام و امت، جامعیت دین و اسلام ناب محمدی (ص) است و مکتب حاج قاسم، مقاومت در پیاده کردن دین اسلام نیز  است.

آیت‌الله سلیمانی راز و رمز موفقیت سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را خدایی اندیشیدن، الهی زندگی کردن و خدامحور بودن عنوان کرد و اظهار داشت: این شهید جلیل‌القدر در دل، جان، روح و باطن فقط به خداوند متعال می‌اندیشید.

وی تدبیر، دانایی، مدیریت، پشتیبانی و مهندسی در جنگ را رمز موفقیت حاج قاسم ذکر کرد و افزود: حاج قاسم توانست با امکانات کم  و اندک در برابر قوی ترین ارتش خاورمیانه و  ارتش دنیا اسرائیل در جنگ 33 روزه پیروز شود و دشمن را به زانو درآورد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پیروی و الگوپذیری از مکتب حاج قاسم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر ما در مسیر خودمان و در رشته ها و زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی از مصادیق "ثم استقاموا" مقاومت  و استقامت را جزء اصول خود بدانیم، خواهیم توانست موفق باشیم.

 آیت‌الله سلیمانی تاکید کرد: وظیفه و مسوولیت همه ما در خصوص پاسداشت مقام و نشر آثار شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل های آینده سنگین است بنابراین باید گام های محکمی در این زمینه برداشته شود.


( ۳ )

نظر شما :