رئیس دانشگاه کاشان: فناوری و نوآوری، راه حل مشکلات اقتصادی و اشتغال است

۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۸۴۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۷۹

رئیس دانشگاه کاشان گفت: فناوری و نوآوری، زمینه ساز توسعه اقتصادی و راه حل مشکلات اشتغال در کشور است.

دکتر عباس کتابی در مراسم افتتاح نمایشگاه فصل جهش، با گرامیداشت ۹ دی و ایام دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ، به جایگاه تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در تولید علم جهش و پیشرفت خوبی داشته و هم اکنون رتبه ۱۶ را در تولید علم دارد درحالیکه در زمینه فناوری و نوآوری رتبه ۷۱ است که این عقب ماندگی باید با تلاش و کوشش واحدهای فناور ارتقا یابد.

وی ابر چالش کشور و نقطه آغازین همه مشکلات در کشور را اشتغال عنوان کرد و افزود: برای شکوفایی اقتصادی نیاز به تامین نیروی انسانی توانمند و خلاق و کارآفرین است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بهترین جایگاه تربیت و رشد منابع انسانی است خاطر نشان کرد: دانشگاه‌‌ها باید سعی نمایند تا علاوه بر بعد آموزش، ابعاد تربیتی، اخلاقی، مهارت افزایی و کارآفرینی  و ایجاد روحیه انگیزه و اعتماد به نفس دانشجویان را مد نظر داشته باشند.

دکتر کتابی دانشگاه کارآفرین را یکی از رسالت های دانشگاه‌‌‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برای ایجاد دانشگاه کارآفرین باید حلقه مفقوده بین علم، صنعت، تولید و ثروت شکل گیرد.

رئیس دانشگاه کاشان به سابقه تاریخی کاشان و کار خیر مردم این منطقه در زمینه‌های مختلف صنعت تجارت و آموزش اشاره کرد و افزود  اگر قرار است مشکل اقتصاد و اشتغال جامعه حل شود بایستی مردم به خصوص جوانان پتانسیل ها و توانمندیهای و خلاقیت خود را بکار گیرند .

دکتر کتابی از  استقرار  پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید در  مجموعه دانشگاه خبر داد و افزود زمین این پارک به مساحت ۷۵ طراحی اولیه آن انجام شده است که امیدواریم با تلاش و کوشش مجموعه شرکت ها این پارک در دانشگاه ایجاد شود.

وی ایجاد مدرسه اشتغال و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری را از برنامه‌‌های دانشگاه کاشان عنوان و اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و کوشش جوانان فرهیخته منطقه فرهنگی کاشان بتوان در توسعه فناوری کار آفرینی و توسعه پارک گام برداریم و این پارک الگویی برای دیگر پارک ها در کشور باشد.

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی هم در این نشست با گرامیداشت نهم دی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی  از همکاری و همیاری مجموعه شرکت های مستقر در برگزاری  این نمایشگاه در پارک قدردانی و اظهار امیدواری کرد: تا این همفکری و هم افزایی در راستای رشد و توسعه اقتصادی و  کارآفرینی و فراهم‌کردن زمینه اشتغال جوانان تداوم یابد.

دکتر علیرضا فرجی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تمدن ساز بوده و خواهد بود  افزود: با ارتباط دانشگاه با صنعت و تولید علم به محصول و ثروت ، شاهد دانشگاه تمدن ساز خواهیم بود.

نمایشگاه و رویداد مهم فصل جهش با حضور بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه فرهنگی کاشان همزمان با روز بصیرت تا سالروز شهادت سردار دلها با حضور رئیس دانشگاه کاشان و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی گشایش یافت.


( ۳ )

نظر شما :