رئیس دانشگاه کاشان پای درس دانشجوها

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۸۳۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۱۱

به مناسبت روز دانشجو رئیس دانشگاه کاشان پای درس دانشجوهای این دانشگاه قرار گرفت.

در این نشست نمایندگانی از  دانشجویان نخبه، کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه کاشان مطالبات و درخواست های خود را از رئیس دانشگاه خواستار شدند.

مسئول صنفی دانشجویان در این نشست پارکینگ خودرو مسقف  برای دانشجویان، بهسازی آسفالت دانشگاه، تکمیل مرکز درمانی، تکمیل سلف برادران، فنس کشی زمین چمن مصنوعی، باز شدن استخر، مسقف کردن گذر دانشجویان، بازگشایی بازارچه دانشجویان، برنامه ریزی مناسب برای ترم تابستانی دانشجویان، ترغیب اساتید و دانشجویان به پژوهش محوری را از جمله مسایل صنفی دانشجویان عنوان کرد.

نماینده بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه نیز در این نشست فعالیت هر چه بیشتر جنبش های دانشجویی، فراهم کردن روحیه نقدپذیری، آموزش حضوری دانشجویان، تشکیل ستاد ازدواج جوانان دانشجو، ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل،کاربردی شدن دروس دانشجویی و ورود به بازار کار و حمایت هر چه بیشتر از دانشجویان کارآفرین و عملیاتی شدن مباحث عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه خواستار شد.

نماینده کانون شهدای دانشگاه کاشان هم در این نشست خواستار توجه هر چه بیشتر به دانشجویان و خانواده شهدا و ایثارگران، توجه به مسایل تربیتی و فرهنگی و عفاف و حجاب  را در راستای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی  دانشجویان شد.

رضا محصل یکی از دانشجویان نخبه دکترای رشته فناوری نانو دانشگاه کاشان هم با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب"تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها "، دانشگاه کارآفرین را از رئیس دانشگاه خواستار شد و افزود: در دانشگاه علم و تکنولوژی و تولید وجود دارد ولی پشتیبانی و مانع زدایی ها برای تولید محصولات بر عهده مسئولین دانشگاه است.

سیدعلی محمدیه از دیگر دانشجویان نخبه رشته ریاضی دانشگاه کاشان، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را برای تولید محصولات خواستار شد و گفت:  از آنجا که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه هوش مصنوعی باید ایران جزء یکی از 10 دانشگاههای برتر دنیا قرار گیرد، دانشگاه کاشان پتانسیل نیروی انسانی در این زمینه را دارد که برای تولید محصول نیاز به سخت افزار لازم است.

خانم عظیمی نیز یکی دیگر از دانش آموختگان نخبه دانشگاه کاشان از رئیس دانشگاه خواست  تا محیط علمی را برای خلق ایده و ارائه طرح های دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در محیط دانشگاه فراهم کنند .

دانشجویان  آینده سازان کشور هستند

رئیس دانشگاه کاشان به مطالبه دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان با مطالبه گری می توانند مسئولان را به تکاپو وحرکت در مسیر توسعه پیش  ببرند.

دکتر عباس کتابی با تبریک روز دانشجو، خاطر نشان کرد: انتظار ما از دانش آموختگان این دانشگاه این است که از مهارتی که آموزش دیده اند، برای ایجاد اشتغال برای خود و دیگران و رفع مشکلات کشور استفاده کنند و همچنین در یک محیط کاملا پر نشاط علمی مطالبه گر باشند.

وی دانشجویان را آینده سازان کشور دانست و خاطر نشان کرد: آینده مدیریت کشور ازآن دانشجویان است و دانشجو بزرگترین سرمایه نیروی انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

وی مهمترین محیط عقلانیت و تربیت نیروی انسانی را دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجو در محیط دانشگاه باید علاوه بر آموزش و کسب مهارت، موضوعات تربیتی و خودسازی را که مقدمه ای برای دانشگاه تمدن ساز است فرا گیرد.

وی تبدیل علم به ثروت را لازم دانست و خاطر نشان کرد: بایستی سعی کرد تا با کمک مراکز رشد و پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، بتوان محصولات را به تولید انبوه  رساند تا در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر کتابی ایجاد مدرسه مهارت را در دانشگاه مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دانشجویان نیز باید در راستای اهداف دانشگاه که از دانشگاه های نسل سوم است با مهارت آموزی به این سمت حرکت کنند، تا بتوانند در تمام عرصه ها افتخار آفرین کشور باشند.

دکتر کتابی اظهار امیدواری کرد تا با بهره گیری از نیروی تفکر دانشجویان و جوانان با انگیزه و دغدغه مند و همفکری همه ارکان های دانشگاه بتوان رشد و تعالی این دانشگاه را شاهد بود.

 


( ۱۰ )

نظر شما :