نشست تخصصی بهره برداری از الگوی هوش مصنوعی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۸۳۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۶۷

نشست تخصصی تبیین الگوی بهره برداری از هوش مصنوعی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  روز چهارشنبه سوم آذر ۱۴۰۰ در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری دبیر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.
در این جلسه که با حضور برخی از اساتید دانشگاه و حوزه و مدیران موسسات و شرکتهای تولید کننده محتوای فضای مجازی برگزار شد، نقش پارکهای علم و فناوری ایران در شتاب دهی به  نحوه بهره برداری از هوش مصنوعی جهت کسب رتبه برتر کشور در دنیا در مسیر هموار سازی تمدن سازی اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام علی کشوری با بیان اینکه تمدن غرب با ابزار هوش مصنوعی به دنبال ارائه یک الگوی جدید از حکمرانی و کنترل دنیا است؛ افزود: برای تعمیق درک از هوش مصنوعی لازم است تا ارتباط مسئله هوش مصنوعی با مفهوم اصلی تمدن اسلامی (تنظیم روابط انسانی) سنجیده شود.
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه اظهار داشت: بررسی عمیق مسئله هوش مصنوعی به بازخوانی و تکرار محتوای جهانی درباره هوش مصنوعی نیست و لازم است تا با طرح پرسش های جدید و دقیق، الگوی بهره برداری محدود از هوش مصنوعی در دوران گذار به تمدن اسلامی را تئوریزه کنیم.

 

 


( ۳ )

نظر شما :