خلاقیت در دانش باید منجر به نوآوری و تاثیرگذاری در جامعه باشد

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۶ کد : ۱۸۳۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۱

 رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان گفت: خلاقیت در دانش باید منجر به نوآوری و تاثیرگذاری در جامعه باشد.

دکتر قیصری در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی علم نافع را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید سعی شود تا از علم استفاده مطلوب شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمیت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاقیت در دانش اظهار داشت: فناوری‌هایی که منجر به تولید محصولات و رفع نیازهای جامعه باشد  مد نظر است.

وی با بیان اینکه فناوری راه نوینی برای زندگی آینده ایجاد می کند خاطر نشان کرد: باید با استفاده از خلاقیت سعی شود چالش های رفاهی و زندگی با کیفیت بهتر برای مردم ایجاد کرد.

دکتر قیصری افزود:شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در هر کشوری ایفا می‌کنند به گونه‌ای که از آنها به عنوان موتور محرکه اقتصاد در هر کشوری یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی با توجه به ظرفیت‌های خوب کاشان ایجاد شده است اظهار داشت: ظرفیت‌های منطقه‌ای بسیار خوبی در کاشان وجود دارد که  می‌توان با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین رشد وتوسعه این شهر را شاهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان هم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و رفع مشکلات بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی دارند.

مسعود خاندایی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی را حلقه مفقوده بین دانشگاه و ادارات عنوان کرد و افزود: در شهرستان کاشان ظرفیت‌های مناسبی برای خلق ایده‌های جدید و تبدیل علم به ثروت ومحصول وجود دارد که امید است این پارک محیطی پویا و هم‌افزا برای رشد و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان متناسب با نیازهای شهر فراهم کند.

 رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست از تلاش‌های دکتر نظیفی فرد رئیس قبلی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی قدردانی کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات کشور از جمله دغدغه‌ها وتاکیدات مقام معظم رهبری است که دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار دهند.

دکتر عباس کتابی تولید علم در راستای پیشرفت و توسعه جامعه در تمامی زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: جوانان نخبه باید در کنار ابزار علم بتوانند نسبت به مسایل جامعه گره گشایی و راهکار ارائه دهند.

وی صنایع خلاق، شرکت‌های فرش ماشینی، اسانس، انرژی و نانو را از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه کاشان عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از توان علمی متخصصان و نخبگان دانشگاهی می‌توان این صنایع را رونق بخشید.

در این مراسم  طی حکمی دکتر علیرضا فرجی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی معرفی و از خدمات دکتر محمد نظیفی فرد رئیس قبلی پارک قدردانی شد.


نظر شما :