امام جمعه موقت کاشان: رمز تحقق شعار تولید ملی، جهاد علمی است

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۷ کد : ۱۸۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۰
امام جمعه موقت کاشان، بر لزوم حرکت اقتصادی بر مبنای دانش بنیانی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: با جهاد علمی، تولید ملی محقق می شود.
 

امام جمعه موقت کاشان، بر لزوم حرکت اقتصادی بر مبنای دانش بنیانی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: با جهاد علمی، تولید ملی محقق می شود.

حجت الاسلام احتشام، در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان اظهار داشت: برای تحقق تولید ملی تمام سرمایه های مقاومتی بایستی فراهم شود.

وی، با اشاره به لزوم اقتصاد مقاومتی افزود: ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم و بایستی در مقابل شبیخون اقتصادی نیز مقاوم بود.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می کند که فشارها و ضربه های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم سد راه پیشرفت جامعه است که باید بر آن غلبه کرد.

امام جمعه موقت کاشان، با تاکید بر اینکه فشارها به دو دسته داخلی و خارجی قابل تقسیم است افزود: در راس فشار خارجی تحریم اقتصادی و در بخش داخلی نیز فشار همه نیروهایی که زمینه و بستر مناسب را برای تحقق اهداف سیاستهای فشار خارجی ها فراهم می کنند، وجود دارد.

به گفته وی، غرب دربرابر پیشرفت ایران مقاومت می کند و اراده بین المللی را به کار گرفته است تا ایران پیشرفت نکند که بایستی با این تهدیدات دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام احتشام، بر لزوم اظهار نظر آزادانه و کرسی های آزاداندیشی اقتصادی در فضای دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه اقتصادی شخصی و سلیقه ای نمی شود رفتار کرد بلکه بایستی اهداف و برنامه ها بر مبنای قانون باشد.

امام جمعه موقت کاشان، از اساتید دانشگاه ها خواست تا برای تحقق توسعه اقتصادی و تولید ملی و پیشرفت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی با حمایت از دانشجویان که سرمایه انسانی جامعه هستند سعی کنند برنامه ها و تحقیقات علمی خود را در راستای تولید ملی و توسعه اقتصادی ارائه دهند. 

 

نظر شما :