جمعی از دانشجویان دانشگاه کاشان خواستار برخورد با بدحجابی شدند

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۸۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۵
جمعی از دانشجویان دانشگاه کاشان با ارسال بیانیه و امضای طوماری از اعضای محترم عالی شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با بی حجابی شدند.
 

جمعی از دانشجویان دانشگاه کاشان با ارسال بیانیه و امضای طوماری از اعضای محترم عالی شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با بی حجابی شدند.

در این بیانیه که از طرف کانون شهدای دانشگاه کاشان منتشر شده آمده است: بنابر وصیتنامه شهدا، حجاب ما برنده ترازخون پر حقانیت آنهاست وهمین تاکیدات شهدا نشان می دهد که یکی ازمقدس ترین اهداف آنها دفاع ازحجاب بوده است؛ اما چرا باید در محیط میهن اسلامی مان با بی حجابی به خون شهدا بی احترامی شود؟

این دانشجویان ادامه داده اند: ما باید بدانیم دراین بی احترامی، سکوت قشر فرهیخته مسلماً تاثیر گذارخواهد بود! آیا وقت آن فرا نرسیده که ما دیواره های این سکوت سراسری را با تکیه برارزش هایمان بشکنیم وبه دنبال راهکاری باشیم ! آیا این بود تمام آرمانهای جهانی ما! باید بدانیم ما با این سکوتمان رفتار این گروه را تایید کرده و به نوعی آرمانهای علوی مان را نادیده گرفته ایم!

در بیانیه افزوده شده است: اخیرا شاهد اتفاقات بسیار ناگواری در رابطه با افزایش بدحجابی در سطح دانشگاه ها بوده ایم و این جای تاسف دارد که با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی عده ایی غافلانه یا عامدانه در محیطی مثل دانشگاه – جبهه جنگ امروز- به حجاب اسلامی که میراثی از مادرمان زهراست پای بند نیستند ولی عده ایی در همین فضا زیبایی حجاب را دریافته اند و آنرا انتخاب کرده اند.

دانشجویان در بیانیه تصریح کرده اند: امروز ما افسران جنگ نرم به صورت اجرایی و پیگیر خواهان تبدیل دانشگاه به فضایی سالم و اسلامی هستیم تا بیش از این شرمنده خون شهدا و راه انقلاب و راه شهیدانی چون "مروه شربینی" که جسورانه  و تا آخرین نفس از پوشش خود دفاع کرد، نشویم !

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: ما دانشجویان، با هرامضای خود براین درخواست تاکید می کنیم وهرگز جبهه امروز-دانشگاه- را رها نمی کنیم و با تمام توان به اصلاح و ترمیم آن می پردازیم وبرای تحقق دانشگاه به معنای حقیقی نهایت تلاش خود را انجام می دهیم.

این دانشجویان در پایان تاکید کرده اند: ما با امضای خود از شورای عالی انقلاب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم که نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته و با روحیه ایی جهادی به این موضوع رسیدگی کنند تا وضعیت از آنچه که هست بحرانی تر نشود و زمینه لازم و ضروری جهت اصلاح امور مختلف و ظهور مهدی موعود (عج) فراهم گردد. 

 

( ۱ )

نظر شما :