سرپرست دانشگاه کاشان: کارآفرینی لازمه توسعه اقتصادی و تولید ملی است

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۰:۱۶ کد : ۱۸۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۵
سرپرست دانشگاه کاشان گفت: توسعه کارآفرینی لازمه توسعه اقتصادی و تحقق شعار تولید ملی است.
سرپرست دانشگاه کاشان: کارآفرینی لازمه توسعه اقتصادی و تولید ملی است
 سرپرست دانشگاه کاشان گفت: توسعه کارآفرینی لازمه توسعه اقتصادی و تحقق شعار تولید ملی است.

دکتر عباس کتابی، در جشنواره کارآفرینی در باغ پرندگان قمصر، کارآفرینی را موتور تحول و توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت در افزایش تولید ملی موثر است.

وی، فرهنگ سازی را برای تولید ملی لازم دانست و افزود: توجه به دانش و فناوری و تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت، علاوه بر اشتغالزایی، موجب  تولید محصولات ایرانی  با کیفیت می شود.

وی به دارا بودن واحدهای صنعتی بیشمار در شهرستان و وجود دانشکده و پژوهشکده های مختلف دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: این قابلیت ها و پتانسیل ها، زمینه مناسب برای کارآفرینی و اشتغالزایی است که دانشجویان بایستی سعی کنند از دانش، فناوری تولید و آنرا به محصول تبدیل کنند.

سرپرست دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری بیش از پیش بخش صنعت و دانشگاه ضمن ایجاد اشتغال پایدار، زمینه شکوفایی اقتصادی و در نهایت تولید ثروت و رفاه اقتصادی مردم را به همراه خواهد داشت. 

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم، به سابقه درخشان علمی، فرهنگی شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: مراکز علمی، واحدهای صنعتی و استعداد های بالقوه انسانی این شهرستان، زمینه مناسب برای کارآفرینی است.

 داوود حسین علیان، مثلث رشد را مجموعه ای از دانش، مهارت و نگرش ذکر کرد و افزود: اگر در دانشگاه دانش باشد ولی  مهارت و نگرشی در بین دانشجویان وجود نداشته باشد نمی توان موفق شد.

وی اظهار داشت: زندگی فرصتی است که بایستی خوب از آن استفاده کرد و فرصت ها را شناخت و مغتنم شمرد.

وی، با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه رمز تحقق تولید ملی است خاطر نشان کرد: تولید ملی محصول و فرآیندی است که چراغ راه آینده ما را روشن می کند.

 در این مراسم که به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان برگزار شد از پنج نفر از کارآفرینان و مدیران شرکت های سایپا کاشان، شیرکده، باریج اسانس، هامون نایژه و رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان تجلیل شد.


نظر شما :