دانشگاه ها محور اقتصاد دانش بنیان هستند

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۸۲۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۳

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری  با اشاره به  سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که اقتصادمان باید دانش بنیان شود گفت: دانشگاهها منشاء دانش بنیان شدن  اقتصاد در کشور هستند.
دکتر علی خطیبی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کاشان تشکیل  معاونت  فناوری و نوآوری در وزارت علوم و دانشگاهها  را از برنامه های حائز اهمیت در این دوره دانست و افزود: با توجه به حجم زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان تحصیلکرده و مستعد ، کسب و کارهای  بیرون پاسخگوی نیاز این افراد نیست، بنابر این  در صدد هستیم با   تاسیس معاونت فناوری و نوآری بتوانیم  از شرکت های دانش بنیان حمایت بیشتری داشته باشیم  و اکو سیستم  نوآوری را  وارد دانشگاه کنیم .
وی خاطر نشان کرد: اگر موفق شویم و این معاونت تشکیل شود استارت آپ ها و ایده های دانشجویان را می توان ارتقاء داد تا فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکل اشتغال نداشته باشند.
وی حضور خیرین دردانشگاه  کاشان را بسیار چشمگیر دانست و از خیرین خواست تا در این شرایط بحرانی و  کمبود منابع مالی دانشگاه ها را بیشتر حمایت کنند.
معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم  خاطر نشان کرد: جامعه علمی نیاز به حمایت  بیشتر مردم و خیرین  دارد تا نیازهای دانشگاه را بتواند جامه عمل پوشاند.


( ۲ )

نظر شما :