دانشگاه باید اتاق فکر منطقه و نظام جمهوری اسلامی باشد

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۸۲۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۲۳

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه باید اتاق فکر منطقه و نظام جمهوری اسلامی باشد تا مشکلات و نیازهای و چالش ها در موضوعات مختلف در دانشگاه حل و فصل شود.

دکتر عباس کتابی در برنامه گلستانه صدا و سیمای اصفهان به پتانسیل ها و ظرفیت های  دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: بر اساس شاخص آی اس سی دانشگاه کاشان در جایگاه 11 تا  20 قرار گرفته و در در حوزه  های پژوهش، بین الملل، جذب دانشجویان خارجی و جذب خیرین نیز شاخص است.

وی با بیان اینکه الان دانشگاه ها باید اقتصادی، ثروت آفرین و دانش بنیان شوند، خاطر نشان کرد: همه انتظاردارند دانشگاه وارد مسایل و چالش های منطقه شود و نیازهای منطقه را مرتفع سازد.

 سرپرست دانشگاه کاشان به مشکلات زیست محیطی، اشتغال، آسیب های اجتماعی و صنعت منطقه  اشاره کرد و افزود: دانشگاه علاوه بر رفع نیازهای کنونی منطقه باید با آینده پژوهی و اهداف بلند مدت بتواند مسایلی که گریبانگیر کاشان خواهد بود را پیش بینی و برای آنها راه حلی پیدا نماید.

دکتر کتابی تاکید کرد: باید به دانشجودر کنار علم ، مهارت  نیز آموزش داده شود تا بتواند علاوه بر اشتغال، علم را به اقتصاد و ثروت تبدیل نماید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید با ابزار علم ، حلال مشکلات باشد، افزود: مهمترین چالش ده کشور مدیریت است و از آنجا که مدیران اکثرا از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند ، اگر بخواهیم مشکل مدیریت را حل کنیم باید نیروهای انسانی در دانشگاه به درستی تعلیم و تربیت کنیم..

دکتر کتابی خاطر نشان کرد: دانشگاه قوه عاقله کشور است اگر دانشگاه کار خود را به درستی انجام دهد بسیاری از مشکلات جامعه را خواهد توانست مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان  باید در ارتقاء کاشان نقش داشته باشد، افزود: کاشان استعداد استان شدن دارد و برای تحقق این امر دانشگاهیان باید  نقش آفرینی کنند .


( ۳ )

نظر شما :