گزارش مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کاشان

۰۶ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۸۲۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۳۱

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کاشان  با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت عتف و مسئولان منطقه ای پنج شنبه ششم آبان‌ماه جاری در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد . 

چکیده بیانات سخنرانان این مراسم را در زیر مرور می کنیم .

ارتباط دانشگاه با جامعه و مردم  رمز موفقیت دانشگاه کاشان است

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان گفت: ارتباط دانشگاه با جامعه و مردم ومشارکت مردم در فعالیت ها رمز موفقیت دانشگاه کاشان است.

آیت الله سلیمانی تلاش های دکتر زراعت در طول دوران مدیریتی را بسیار درخشان عنوان کرد و افزود: علم و ایمان رمز موفقیت دکتر زراعت بوده است.

وی پرهیز از سیاسی بازی در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای موفقیت و پیشرفت در امور باید زنجیره به هم پیوسته بین رؤسای پیشین و جدید باشد.

امام جمعه کاشان از همراهی و  حمایت های مردم وخیرین  در دانشگاه کاشان قدردانی کرد و افزود: این ارتباط تنگاتنگ خیرین با دانشگاه موجب الگو و پایلوت  بودن دانشگاه کاشان  در بین دانشگاه های آموزش عالی است که بسیار مایه افتخار و حایز اهمیت است.

وی از دانشگاه کاشان خواست تا حلال مشکلات منطقه باشد و  در راستای رشته هایی که مورد نیاز این شهر است همت گمارند.

آیت الله سلیمانی استفاده از تجربیات مدیران قبلی را برای موفقیت و پیشبرد امور مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با تبعیض صورت مساله حل نمی شود بلکه با تجربه می توان صورت مساله ها را حل کرد.

مدیر موفق کسی است که استاد خوبی باشد

نماینده کفیل مردم شهرستان های کاشان و آران و بیگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر خوب شاگردی کنید می توانید خوب استادی کنید گفت: مدیر موفق کسی است که استاد خوبی باشد.

سرهنگ پاسدار نائینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کاشان انتخاب دکتر ساداتی نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی را نشان از تلاش های روزافزون  این وزیر انقلابی در دوران دانشگاه عنوان اظهار امیدواری کرد: دکتر کتابی نیز با آگاهی و ارتباط مؤثر با  مردم و جامعه بتواند مسیر درخشان دکتر ساداتی نژاد را تدوام بخشد.

وی قبول مسئولیت در این برهه زمان را نوعی ایثارگری دانست و اظهار کرد: سعه صدر، انقلابی و تدین از ویژگیهای دکتر کتابی برای موفقیت در امور است.

حمایت از پایان نامه ها و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه

فرماندارکاشان هم در این مراسم از خدمات وتلاش های مدیریتی درخشان دکتر زراعت در ارتقاء کمی و کیفی شاخص های دانشگاه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: تا دکتر کتابی رئیس جدید دانشگاه هم  با ارتباط مؤثر با مردم و جامعه برای توسعه شهر  تلاش های مضاعفی داشته باشند.

دکتر مرتضایی تعامل وزارت علوم با آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظام آموزش کشور باید تجدید نظر و اصلاح شود .

وی استعدادیابی افراد را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: باید استعداد افراد را بشناسیم و اهدافمان را منطبق با این ذخایر انسانی منطبق کنیم.

وی حمایت درست از پایان نامه ها و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهر کاشان شهر صنعتی است و واحدهای دانشگاهی باید منطبق با فعالیت های اقتصادی این شهر باشد.

دانشجویان باید جامعه محور باشند

حجت الاسلام خسروی نیز با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه به مانند اعضای یک خانواده هستند افزود: همدلی وتعامل مجموعه کارکنان این دانشگاه اعم از استاد، کارمند و دانشجو رمز موفقیت و ارتقاء ایندانشگاه است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از تلاش های و ارتباط  صمیمی دکتر زراعت با مجموعه دانشگاه قدردانی کرد و افزود: این افراد جزء ذخائر کشور هستند که بایداز تجربیات شان همیشه استفاده کرد.

وی  دکتر کتابی رئیس جدید دانشگاه کاشان را نیز شخصیتی شناخته شده و با تجربه  به لحاظ علمی دانست و افزود:  اگر دانشگاه اصلاح شود کشوراصلاح خواهد شد .

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه بیش از80 درصد از مسئولان کشور از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند خاطر نشان کرد: از آنجا که جامعه مشکلات زیادی دارد دانشجویان باید جامعه محور باشند تا در راستای رفع این مشکلات تلاش نمایند.

تعامل و همکاری هر چه بیشتر خیرین با دانشگاه

علی‌محمد الماسی مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان با قدردانی از  حمایت خیرین و تلاش‌های زراعت رییس پیشین این دانشگاه، اظهار امیدواری کرد که تعامل و همکاری خیران و دانشگاه در دوره مدیریتی جدید نیز تداوم یابد.

اجرای 20 پروژه خیرساز در دانشگاه کاشان

رییس پیشین دانشگاه کاشان نیز با قدردانی از حمات‌های مسوولان و خیران از این دانشگاه طی حدود هشت سال مسوولیت خود گفت: تجربه کاری، شناخت مطلوب از منطقه و برقراری ارتباط و تعامل با مسوولان از ویژگی‌های بارز سرپرست جدید دانشگاه است.

دکتر عباس زراعت با ابراز خرسندی از انتخاب دکتر کتابی به عنوان سرپرست دانشگاه کاشان افزود: وی با توجه به سابقه مدیریت در این مرکز علمی و دانشگاهی، آگاهی مناسبی به امور و پیچیدگی‌های خاص آن دارد و امید می‌رود با حمایت اعضای هیات علمی و سایر کارکنان، دانشگاه به مسیر توسعه خود ادامه دهد.

وی، تشکیل بنیاد حامیان در دانشگاه کاشان را یکی از اقدام‌های ارزنده دانست و خاطر نشان کرد: این بنیاد اکنون در بیش از ۵۰ دانشگاه کشور فعال شده  و امید است با حمایت خیرین بنیاد بین المللی حامیان نیز تاسیس شود.

دکتر زراعت به اجرای 20 پروژه خیرساز از زمان تاسیس این بنیاد در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: 10 پروژه دیگر هم در حال ساخت است.

وی اصلاح چارت دانشگاه، روابط بین الملل و انعقاد تفاهم نامه با برخی دانشگاه های جهان، طرح 200+5، پنل میز آینده پژوهی، کارآفرینی روستایی، ایجاد فرهنگسرای دانش وایجاد مرکز تربیت فرزند و خانواده را از جمله اقدمات انجام شده در دوران  مدیریتی خود عنوان کرد.

دکتر کتابی: دانشگاه باید انقلابی ودرگیر با مسایل کشور باشد

سرپرست دانشگاه کاشان نیز با تاکید بر اینکه دانشگاه باید انقلابی باشد، گفت: درگیر شدن با مسایل کشور از دیگر ملزومات دانشگاه است که باید با ارتباط با صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی  گام بردارد.

دکتر عباس کتابی با قدردانی از تلاش های دکتر زراعت  در دوران مدیریتی دانشگاه افزود: تلاش‌های بی‌نظیر ساداتی‌نژاد در راس این دانشگاه نقطه عطفی در توسعه همه جانبه دانشگاه بوده است.

 وی تربیت اخلاقی و فرهنگی دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دانشجویان بایستی خود را به علم به روزو علم کارآمد با توجه به هویت ایرانی اسلامی همت کنند.

وی تحول مستمر در دانشگاه را از  دیگر ملزومات نام برد و گفت: ساختار دانشگاه ها به لحاظ آموزشی و پژوهشی نیاز به تحول دارد .

دکتر کتابی پژوهش محوری، ماموریت محوری و ارتقاء کیفیت پژوهش و مهارت دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: افزایش امید و نشاط و اشتغال جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین، با حضور علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از خدمات حدود هشت ساله عباس زراعت در دانشگاه کاشان قدردانی و عباس کتابی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.


( ۴ )

نظر شما :