برگزاری دومین جلسه مناظره با موضوع اسلامی شدن علوم در دانشگاه کاشان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۸۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۹۸
دومین جلسه مناظره(کرسی نقد ونظر) با موضوع اسلامی شدن علوم با حضور حجت الاسلام سید محمد حسین امامی و حجت الاسلام محمد هادی هدایت از اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان، دین پژوهان و اساتید دانشگاه کاشان در محل کلاس 14 دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

دومین جلسه مناظره(کرسی نقد ونظر) با موضوع اسلامی شدن علوم با حضور حجت الاسلام سید محمد حسین امامی و حجت الاسلام محمد هادی هدایت از اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان، دین پژوهان و اساتید دانشگاه کاشان در محل کلاس 14 دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سید محمد حسین امامی، از اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان گفت: باید آگاهانه علوم را شناسایی و بعد مدیریت کرد و علم برای ما راه مشخص کند و بالعکس ما سوار علم شویم.

وی با اشاره به اینکه، علمی که در غرب وجود دارد ذاتش بی دینی هست، افزود: علم دینی آن چیزی هست که به نقل آیت الله جوادی اشک ما را زیاد کند، ما را به خدا نزدیک کند و به ماخشوع بدهد.

وی تصریح کرد: ما در افق تمدن اسلامی باید جایگاهی بر روی تکنولوژی مشخص کنیم همچنین ما باید بر روی تکنولوزی مدیریت کنیم نه تکنولوژی برای ما هدف مشخص کند.

حجت الاسلام محمد هادی هدایت نیز در این نشست با اشاره به اینکه علم دینی تعریف نشده است گفت: تعریف علم را کشف حقیقت می دانیم اگر آن حقیقت درست کشف شود نفس آن ما را به خدا نزدیک می کند.

وی افزود: ماهیت علم دینی است و در مقابل آن وهم می باشد بین علم و دین تعارض نیست و آن علمی که از راه درست بدست آید آن علم ، علم دینی است و کشف حقیقت ربطی به مسلمان و کافر ندارد.


نظر شما :