همایش ملی اعتیاد در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۷۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۸
همایش ملی اعتیاد با حضور رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمانده انتظامی کاشان و جمعی از پژوهشگران، محققان، استادان و دانشجویان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

همایش ملی اعتیاد با حضور رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمانده انتظامی کاشان و جمعی از پژوهشگران، محققان، استادان و دانشجویان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم، با اشاره به اینکه عوامل اعتیاد هم جنبه بیرونی و داخلی دارد گفت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از بحث های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی برعلیه ایران است.

دکتر عباس کتابی افزود: غرب از آنجا که با بحران نیروی انسانی مواجه است در صدد است با ترفندهای گوناگون فرصت نیروی انسانی کارآمد را از نظام جمهوری اسلامی بگیرد و به تهدید تبدیل کند.

وی، با تاکید بر اینکه عدم اشتغال پایدار از جمله مواردی است که موجب اعتیاد در بین جوانان می شود خاطر نشان کرد: بایستی سعی شود تا با برنامه ریزی مناسب از نیروی جوان و فعال در عرصه های مختلف بهره برد.

وی، فرهنگ سازی را برای رفع معضل بیکاری حایز اهمیت دانست و افزود: با توجه به نامگذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بایستی تلاش شود تا با استفاده از متخصصان، کارشناسان و پژوهشگران و با بکارگیری علم و فناوری در راستای رفع معضل اعتیاد در جامعه قدم برداریم.

سرپرست دانشگاه کاشان، کاربردی کردن علوم انسانی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها را لازم دانست و اظهار داشت: اگر مباحث علوم انسانی در حوزه و دانشگاه اجرا و به صورت کاربردی به رشته های علوم انسانی توجه شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود.

دبیر همایش ملی اعتیاد و عضو هیات علمی گروه علوم انسانی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکار علمی و عملی برای رفع معضل اعتیاد برشمرد و گفت: بایستی سعی شود تا با همکاری نیروهای انتظامی و دانشجویان و پژوهشگران در جهت شناخت عمیق و زوایای پنهان این پدیده شوم اقدام شود.

دکتر محسن نیازی، به ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش ملی اعتیاد اشاره کرد و افزود: کمیته داوران 45 مقاله را به صورت کامل و 20 عنوان چکیده مقاله را با محورهای ابعاد اجتماعی و فرهنگی اعتیاد، ابعاد روانی، حقوقی و قانونی، خانواده و اعتیاد و مددکاری و پیشگیری از اعتیاد برای این همایش پذیرفت.

سخنرانی رییس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با موضوع ابعاد اجتماعی اعتیاد در ایران و برگزاری نشست های علمی توسط دکتر بهرام بیات جامعه شناس و استاد دانشگاه، سرهنگ دکتر حسین حسین زاده رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، علی حاج حسنی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کاشان و دکتر عباس زراعت رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان از برنامه های این همایش بود.

در این همایش همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان گزارشی از آمار اعتیاد به مواد مخدر در کاشان و نوع مواد مخدر را ارائه کرد.

در نشست سوم این همایش دکتر عباس شکاری عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، دکتر فریبرز صدیق ارفعی مدیر گروه روانشناسی دانشگاه کاشان، دکتر سعید قماشی مدیر گروه حقوق دانشگاه کاشان و دکتر مهران سهراب زاده عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی مباحثی را در خصوص اعتیاد ارائه کردند.

برگزاری نمایشگاهی از مواد مخدر و ابزار استعمال مواد مخدر و عکس و پوستر اعتیاد و مواد مخدر از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.  

نظر شما :