دکتر فهیمی تبار: مرگ انسان های پاک، سبک بالی است

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۷۹۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۷
دکتر فهیمی تبار: مرگ انسان های پاک، سبک بالی است

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه کاشان  در  مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر رضایی  افزود: امیدوارم این مراسم ها از نوع مراسم هایی باشد که به هم  متذکر شویم و باور کنیم که مرگ سن و سال نمی شناسد و هیچ چیز  مانع مرگ نیست.

دکتر  حمیدرضا فهیمی تبار  درگذشت دکتر رضایی بر اثر بیماری کرونا را  نوعی گوشزد به همه مردم دانست و اظهار داشت: مرگ این استاد ممتاز به ما می فهماند که مراقب خودت باش.

وی با بیان اینکه مرگ عبارت است از اینکه جسم  قابلیت ارتباط با روح را از دست می دهد، افزود: تمام موجودات بر اساس یک قابلیت ، پایا و مانا هستند و مرگ نوعی سبک بالی است.

عضو هیات علمی  قرآن و حدیث دانشگاه کاشان به سه وظیفه انسان بعد از مرگ اشاره کرد و گفت:  اولین وظیفه انسان تسلی دادن بازماندگان بر اساس عرف، عدل و شرع است.

وی با بیان اینکه احساس دوری و هجران ، هرگز جبران نمی شود خاطر نشان کرد:  باید درک کنیم که با رفتن  متوفی، روحش از قفس آزاد شده است .پس مطابق آموزه های دینی ما  چنانچه  انسان  خدمات ارزشمندی  برای  جامعه انجام داده باشد، در آن دنیا نیز مدال افتخار بر گردنش آویخته می شود.

بنابراین هر  کس در چه در  زمان حیات مادی و  چه در زمان حیات معنوی (پس از مرگ) بتواند منشا اثر باشد، در ارتقا انسانیت  نقش آفرین است. یعنی مرگ نه تنها پایان نیست بلکه مرحله نوینی از زندگی و اثرگذاری است.

وی تدارک برای از دست رفتگان، طلب  بخشش و تفحص را از وظایف بازماندگان  پس از مرگ عزیران  عنوان کرد و افزود: باید سعی کنیم  تا با خدمات ارزنده و بر جای گذاشتن اثار نیک و از جمله تعمیق  فرهنگ وقف،  یاد عزیزان خود را برای همیشه در اذهان زنده نگهداریم .

دکتر فهیمی تبار خاطر نشان کرد: دکتر رضایی تعامل اجتماعی پر بهره و پرسودی  داشتند و  سرمایه علمی خود را در اختیار همگان قرار داد که این امر خیر موجب می شود  عملشان برای همیشه باقی و جاری باشد.

سخنرانی دکتر حمیدرضا فهیمی تبار در مراسم یادبود زنده یاد دکتر رضایی

 


لینک دانلود فایل

( ۴ )

نظر شما :