پیام سرپرست دانشگاه کاشان بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۷۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۹
پیام سرپرست دانشگاه کاشان بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن
 زن گوهر پاک آفرینش و مادر از مقدسترین و دوست داشتنی ترین تجلیات هبوط محبت باریتعالی در عالم هستی است. اوج ایثار و پاکبازی و دوستی را می توان در مهرورزی های مادرانه به تماشا نشست.مادر آنقدر خواستنی است که بعد زمان و مکان نمی شناسد، در همه فرهنگها و باورها مادران در اوج قله تکریم و تعظیم شعائر انسانی مورد احترامند.

زن مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده ، و خانواده بهترین بستر سالم برای رسیدن به کمال انسان است و این نهاد مقدس نقش عمده‌ای در ارتقا و رشد و پویایی جامعه ایفا می‌کند, زن در خانواده نقش محوری داشته وعلاوه بر وجهه‌ی انسانی و نقش اجتماعی‌در سطح جامعه، مسوولیت تربیت صحیح فرزند و پاسداری از کانون گرم خانواده را به عهده دارد. نقش‌های همسری و مادری، دو نقش بی بدیل زنان در جهان‌آفرینش است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می‌کند و در انجام مطلوب این رسالت الهی، تاسی به حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی عملی، می‌تواند روشی مناسب برای تربیت صحیح نسل آینده باشد.

لازمه‌ی بقای جامعه‌ی‌اسلامی آن‌است که زنان و مردان مؤمن با تاسی از بزرگ‌بانوی اسلام به تربیت نسلی صالح، متعهد، عالم و آگاه همت گمارند، لذا در چنین جامعه‌ای خانواده کانون تعلیم و تربیت الهی‌است و نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار آمده چرا که دو وظیفه اساسی و حیاتی در خانواده بر عهده زن گذاشته‌شده‌است، ابتدا وظیفه‌ی همسری سپس وظیفه‌ی مادری که این دو نقش از حیاتی‌ترین و اصیل‌ترین نقش‌ها در ایجاد سلامت در جامعه هستند.

اینجانب ضمن عرض تبریک فرارسیدن این روز بزرگ به همه بانوان دانشگاهی از خدای منان صحت و عافیت را برای همگان از خداوند منان خواستارم.

 

دکتر عباس کتابی

سرپرست دانشگاه کاشان

نظر شما :