هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان

دکتر شریعتی نیاسر: بازنشستگان سرمایه های عظیم دانشگاه هستند

تعداد بازدید:۱۱۷۷

معاون آموزشی سابق وزارت علوم و عضو هیات امنا دانشگاه کاشان گفت: بازنشستگان سرمایه های عظیم انسانی و اجتماعی دانشگاه هستند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گردهمایی بازنشستگان دانشگاه کاشان، همزمانی هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان با ایام الله عید قربان و عید سعید غدیر خم را به فال نیک گرفت و با تبریک این ایام فرخنده افزود: افتخارات امروز دانشگاه مرهون تلاش های شما بازنشستگان در ایام خدمت به دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی به عنوان پایان دوره کار نیست، اظهار داشت: دوره بازنشستگی  دوره ای است که با استفاده از تجربیات اندوخته این افراد می توان تاثیرگذاری زیادی را در  روند رو به رشد  جامعه داشت.

وی خاطر نشان کرد: بازنشستگان باید کمر همت خود را برای دوره ۳۰ ساله دیگری بکار ببندند و آثار ماندگار و ارزشمندی را با خلق آثارو ایده و برنامه ریزی و اندیشه های نو برای رشد و توسعه  بیافرینند.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان از استادان مرحوم این دانشگاه شریف، پوربرات، معصومی، مهندس افصلی، دکتر فرزانگان که تلاش های زیادی را برای دانشگاه انجام دادند و اسیر خاک شدند یاد کرد و اظهار داشت: این استادان فرهیخته در اوج پیشرفت علمی دار فانی را وداع گفتند که یاد و آثار علمی این بزرگان برای همیشه ماندگار است و در تاریخ دانشگاه می درخشد.

وی از کاشان به عنوان مهد علم و فرهنگ و تاریخ نام برد و خاطر نشان کرد: دانشگاه نقش بسیار موثری در معرفی هر معرفی شهر این بزرگان علم و ادب  بهداقصی نقاط جهان دارد.

دکتر شریعتی به برگزاری کنگره غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشکاه کاشان اشاره کرد و گفت: در این همایش از ۲۲ کشور جهان شرکت و آثار خود را ارائه کردند که در تاریخ دانشگاه  به خوبی این کنگره به یادگار ماند.

وی با بیان اینکه ما برای معرفی ارزش های تاریخی خود به دنیا مسئول هستیم خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این هدف مسیر سختی را در پیش داریم .

دکتر شریعتی مدیریت به خصوص مدیریت در عرصه علمی دانشگاه را بسیار سخت و طاقت فرسا ذکر کرد و افزود: مدیرانی که با هدف خیر و خدمت وارد عرصه خدمت می شوند فداکاری و ایثارگری بزرگی انجام می دهند.

وی اراده همراه با توکل به خداوند باریتعالی  را رمز موفقیت و رسیدن به هدف عنوان کرد و گفت: مدیران سخت کوش استادان و کارمندان زیادی برای ارتقا و افتخارات این دانشگاه زحمت کشیده اند که باید قدردان این افراد باشیم.

وی از دکتر علی سعیدی یه عنوان فردی خیر و تاثیر گذار در رشد علمی دانشگاه نام برد و افزود: اعطای درجه دکترا به این انسان فرهیخته که علاوه بر ایثار مال و سرمایه و کارآفرینی ، نگاه ویژه ای به نسل جوان و استفاده از ظرفیت ها و یکپارچه سازی و کار گروهی دارد بسیار ارزشمند است که باید این سرمایه های انسانی را قدر دانست و از آنها الگو گرفت.

دکتر شریعتی جهش علمی دانشگاه کاشان در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: امروز دانشگاه کاشان با  دانشگاه های بسیار مطرح و سطح یک رقیب است و در سطوح بین المللی به عنوان دانشگاه های شاخص مطرح است که این افتخار بزرگی برای ما دانشگاهیان و همچنین مردم خطه کاشان است که باید به خود ببالیم.

وی همکاری و همراهی بازنشستگان و همه دانشگاهیان را برای طی پله های ترقی هرچه بیشتر این دانشگاه خواستار شد و افزود: با همت و کوشش جمعی میتوان موفقیت های بزرگ را خلق و آفرید که امید است با تلاش هرچه بیشتر بتوان رشد و تعالی این دانشگاه را در سطوح مختلف علمی بین المللی و در بین 5 دانشگاه برتر شاهد باشیم.

این مراسم با حضور جمعی از اساتید، کارکنان بازنشسته و روسای پیشین دکتر شریعتی نیاسر و دکتر حسن دقیق دانشگاه کاشان در فرهنگسرای دانش برگزار شد.


( ۲ )

نظر شما :