هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان

آیت الله سلیمانی: دانشگاه باید در راستای فزایندگی علوم نقش آفرین باشد

تعداد بازدید:۸۰۶

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشگاه باید در راستای فزایندگی علوم  و حل مشکلات جامعه نقش داشته باشد.

آیت الله سلیمانی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان، با بیان اینکه خیرین در راستای ارتقای فرهنگی جامعه  امور خیر انجام می دهند افزود: این انسان های فرهیخته برای توسعه تکنولوژی و کمک به اقتصاد کشور از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و سعی می کنند تا با حمایت های خود به دولت  بتوانند در استقلال مالی کشور و عدم وابستگی اقتصادی به دیگر کشورها نقش محوری داشته باشند.

وی نقش دانشگاه ها را برای استقلال مملکت حائز اهمیت دانست  و اظهار کرد: دو بال علمی دانشگاه و مردم باید در کنار هم باشند تا بتوان استقلال کشور را شاهد بود.

امام جمعه کاشان با اشاره به این پرسش که آیا  ایران باید بازار  اقتصاد چین و کالاهای وارداتی باشد ف خاطر نشان کرد: در اینجا دانشگاه باید با ارائه راهکارهای علمی و ارتباط با صنعت بتواند خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه دهد و بستر استقلال مالی کشور را فراهم کند.

وی تاکید کرد: دانشگاهی که در راستای آگاهی فزایندگی علوم جدید مبتنی با نیاز زمان و در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه نقش داشته باشد  و حرکت کند موفق است.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاه نسل سوم یعنی نسل نوآوری علمی و ابداع و دانشگاه مردمی افزود: باید با کمک خیرین بتوان دانشگاه های نسل سه را شاهد بود.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر اینکه انگیزه خدمت رسانی خیرین، تربیت نیروهای متعهد به مبانی اسلام است، خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید انگیزه خیرین را در تربیت انسان های متعهد و متدین جامه عمل بپوشانند.

وی تاکید کرد: دانشگاهی که حافظ خون شهدا نباشد و به فرهنگ بومی و فرهنگ اصیل ایرانی همچون بوعلی ها، شیخ بهایی ها و ابوریحان ها توجه نداشته باشد دانشگاهی بی اثر است و اگر این دانشگاه تخریب شود بهتر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امروز مردمی تر و زنده تر از گذشته است افزود: روسای دانشگاه ها فرزندان متعهد این نظام هستند و در راستای تعالی نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید تاثیر گذار در جامعه و منطقه باشد افزود: دانشگاه باید پاسخگوی  موضوعات و نیازها و به مشکلات موضوعی را واقف باشد و بتواند راهکار ارائه دهد و گره گشا باشد.

امام جمعه کاشان نقش حوزه را در احکام الهی تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد:  مرکز تولید انسان متعهد و انسان مسئول از حوزه و دانشگاه است و دانشگاه امروزمرکز تحول جامعه قلمداد می شود.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه کاشان با داشتن خیرین فراوان زبانزد است و در همه زمینه ها افتخار آفریده اند که جای تقدیر دارد، افزود: از دل حوزه افرادی همچون آیت الله یثربی ها درآمده اند که خیرین باید به حوزه هم توجه داشته باشند تا بتوان با همراهی دو بال حوزه و دانشگاه توسعه منطقه فرهنگی کاشان را داشته باشیم.


نظر شما :