دکتر علی سعیدی: تمام افرادی که در زمینه علمی و کار آفرینی خدمات به مردم ارائه می دهند، خیر هستند

تعداد بازدید:۱۱۹۶

دکتر علی سعیدی کارآفرین نمونه آموزش عالی گفت: تمام افرادی که در زمینه کارآفرینی و فناوری به مردم خدمات ارائه می دهند خیر هستند.

وی افزود: بسیاری از مردم برای عشق  و علاقه به همنوعان اقدام به کار خیر می کنند که این بسیار ارزش دارد.

وی با بیان اینکه امروز خیرین باید برای تغییر تفکر نسبت به انسان ها و مردم کشور  منشا اثر باشند، خاطر نشان کرد: همه باید در مسیر فکری به آنها احترام بگذاریم.

این کارآفرین نمونه آموزش عالی با اشاره به اعیاد قربان و غدیر  افزود: پیامبران برای عشق به مردم اموری انجام دادند که ارزش اخلاقی داشته باشد  و نقش انسان را در زندگی خودشان ارزشمند دانسته اند.

وی افزود نگاه خیرین نیز همین است و   مردم را جزئی از وجودشان می دانند و برای مردم  هر چه در توان دارند از جان و مال خود میگذرند.

دکتر سعیدی اظهار کرد: خیرین امروز به این نقطه رسیده اند که دیگه کارهای سخت افزاری جواب نمی دهد و باید برای امور فناوری و پژوهشی و کارآفرینی و  کارهای بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

این کارآفرین نمونه آموزش عالی گفت: باید فرصت دهیم تا عقل ها حرکت کنند

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو از آن مردم است افزود: متقاضی دانشگاه ، مردم هستند و مردم علم را می خواهند  و چگونه می خواهیم علمی بیافرینیم که مردم در آن نقش نداشته باشند.

اگر مردم را از اینها بگیریم فایده ای ندارد و باید به مردم به عنوان بنیاد خواسته به آن توجه کنیم.

دکتر سعیدی با اشاره به اینکه با این فاصله ها علم هم رو به افول می رود  افزود: کار آفرینی این است که بتوانیم تقاضای مردم را جامه عمل بپوشانیم.

اگر کارآفرین نتواند خواسته مردم را برآورده کند  این کارآفرین نیست  باید توسعه رفتار اجتماعی بین خودمان و مردمان خود را نهادینه کنیم و به مردم فرصت دهیم که جلو بیایند و حرف بزنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 92 درصد صنایع از کار افتاده اند و کار نمی کنند، خاطر نشان کرد:  این به دلیل این است که تعقل و فکر در صنایع وجود نداشته و به لحاظ علمی روی تولید و محصول کار نشده است و همه به صورت منفرد حرکت کرده اند.

دکتر سعیدی با تاکید بر اینکه همه افرادی که در علم اثر گذار هستند موفق بوده اند افزود:  باید به مردم به محیط علمی دانشگاهها راه داده شود و بیشتر از اینکه دانشجو را در دانشگاه می آورید مردم را بیاورید.که امید است این آثاری باشد برای آینده دانشگاه ها  و کمک به علم صنعت و دانش  و علم جهانی.


( ۱ )

نظر شما :