معاون آموزشی وزارت علوم: وقف در کارآفرینی و فناوری رمز توسعه پایدار است

تعداد بازدید:۷۶۵

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: جهت گیری فعالیت های واقفین و خیرین به کارآفرینی، نوآوری و فناوری و امور پژوهشی رمز توسعه علمی و پایدار و شکوفایی کشور است.

دکتر علی خاکی صدیق در مراسم اعطای دکترای افتخاری به دکتر علی سعیدی کارآفرین و حامی وزارت علوم در دانشگاه کاشان افزود: در تاریخ کشور و دنیا و جوامع مختلف بررسی های تاریخی نشان می دهد که واقفین و خیرین زیادی بوده اند و کم نداشته ایم که در عرصه های مختلف امور بهداشتی، اجتماعی، رفاهی و مذهبی فعالیت داشته اند و آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته اند.

وی خاطر نشان کرد : جهت گیری جدیدی که در حوزه امور خیر و وقف انجام می شود و در دنیا نیز شکل گرفته و بسیار ارزش دارد حرکت های واقفین در امور  کار آفرینی نوآوری و فناوری و پژوهشی است که در پیشرفت و توسعه پایدار بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل  در راستای توسعه علمی و دانش و کار آفرینی، دولت ها هستند افزود: ولی منابع مالی دولت به شدت محدود است  که سرمایه گذاری مردم در این حوزه‌ها بسیار اهمیت دارد.

دکتر خاکی صدیق با بیان اینکه امور خیر صدقه جاریه است خاطر نشان کرد: انعطاف پذیری و ریسک پذیری و تواضع از ویژگیهای خیرین است که این آثار در دکتر سعیدی مشهود است.

وی از دکتر علی سعیدی در حمایت بی دریغ از آموزش عالی و امور کارآفرینی و فناوری و پژوهشی قدردانی کرد و افزود: دکتر سعیدی از پیشگامان در عرصه تحول نوین است که در دانشگاه ها از جمله دانشگاه کاشان آثار ماندگار و ارزشمند زیادی را به یادگار گذاشته اند که امیداست با حمایت های این انسان خیر و فرهیخته در کارآفرینی و نوآوری توسعه علمی روزافزون دانشگاه کاشان را شاهد باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم دانشگاه کاشان را از دانشگاه های موفق دررتبه بندی های علمی  علمی آموزش عالی نام برد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان در رتبه بندی اخیر آموزش عالی رتبه خوبی را کسب کرده است که کسب این رتبه ها مرهون تلاش ها و حمایت های خیرین است که امید است این حمایت ها مستدام باشد.  


نظر شما :