افتتاحیه هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه با مصاحبه مطبوعاتی رئیس دانشگاه

تعداد بازدید:۱۱۵۵
دانشگاه کاشان، دانشگاهی جامعه محور، کارآفرین در تراز بین المللی

هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان صبح روز شنبه با نشست مطبوعاتی با حضور رئیس و هیات رئیسه دانشگاه در پارک علم وفناوری غیاث الدین جمشید کاشانی آغاز بکار کرد.

دکتر عباس زراعت در این نشست از مهمترین دستاوردهای دانشگاه کاشان در مدت 8 سال را کسب متوالی رتبه های برتر دانشگاه کاشان در نظام های مختلف علمی بین المللی عنوان کرد و گفت: دانشگاه کاشان در ترازبین المللی و در سطح ملی مطرح است که این افتخار بزرگی برای منطقه فرهنگی کاشان است.

وی به تدوین برنامه دوم راهبردی دانشگاه کاشان اشاره کرد: بر اساس این برنامه دانشگاه کاشان دانشگاه در تراز بین المللی مطرح و جامعه محور خواهد بود.

وی به طرح 200+5 اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این طرح جز 17 دانشگاه برتر است که باید با رقابت علمی در ردیف 5 دانشگاه برتر قرار گیرد. که هم اکنون در رتبه دهم  در تراز بین المللی قرار دارد.

وی مهمترین شاخص در این طرح را کسب رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی تایمز، لایدن، شانگ های و غیره عنوان کرد و افزود: نظام رتبه بندی تایمز از مهمترین نظام های بین المللی است که خوشبختانه دانشگاه کاشان در سه سال رتبه اول را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده  و سه سال هم رتبه اول دانشگاه های جوان را کسب است و در آسیا جزء 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: از سال 1395تا 1400 دانشگاه کاشان جزء یک درصد برتر دانشگاه های برتر جهان بوده است و دانشگاه کاشان در نظام لایدن هم رتبه اول و رتبه 304 جهان را کسب کرده است و در شانگهای جزء 500 دانشگاه برتر است.

وی بافزود:  دانشگاه کاشان در  گرین متریک در سال گذشته رتبه زیر 100 را داشته است و جزء 100 دنشگاه برتر جهان است و این نشان می دهد دانشگاه کاشان در تراز بین المللی شاخص خوبی داشته است.

فعالیتهای دانشگاه کاشان در سطح بین المللی

رییس دانشگاه کاشان به فعالیت های دانشگاه در ابعاد بین المللی اشاره کرد و گفت: در 7 رشته 9 استاد دانشگاه کاشان جزء یک درصد برتر دانشمندان بین المللی هستند. و 21 استاد دانشگاه در ردیف 2 درصد برتر دانشمندان جهانی قرار دارند.

دکتر زراعت به ثبت 9  جایزه و پتنت بین المللی در این مدت اشاره کرد و افزود: چند استاد دانشگاه رتبه های بین المللی اخذ کرده اند.

وی آزمایشگاه بین المللی باستان شناسی، استاد همکار ، کارگاه های بین المللی، در جذب دانشجوی خارجی جز 5 دانشگاه برتر، دبیرخانه دائمی گفتگوهای ایران و جهان عرب، ایجاد دفتر کنسولی دانشجویان غیر ایرانی، برگزاری 10همایش بین المللی و انعقاد 20 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارجی را از دیگر فعالیت های بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 75 هزار و 31 ارجاع مقالات ، 21 مقاله پر ارجاع و 4 کتاب بین المللی و 1200 مقاله مشترک و در ساینس 5 هزار و 774 مقاله از استادان دانشگاه  ارائه شده است.

ارتباط دانشگاه با جامعه

دکتر زراعت ارتباط دانشگاه با جامعه را از مهترین رسالت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: راه اندازی میز آینده پژوهی، برگزاری همایش دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، راه اندازی فرهنگسرای دانش، ایجاد مرکز تربیت فرزند و خانواده ، تشکیل بیناد حامیان، راه اندازی دبیرخانه دائمی نهج البلاغه ، ایجاد مرکز مهدویت، برگزاری زنگ اندیشگاه، راه اندازی مرکز نوآوری و تجاری سازی، پژوهشگاه نانو ایران در دانشگاه کاشان، ساخت دتسگاه تصفیه پساب، و ساخت باطیر قلب، ایجاد آزمایشگاه مرکزی، کرسی های علمی، مرکز آی سی تی پی، طرح شهاب سنگ ها، طرح چرخه حیات در کویر لوت، پژوهشکده سیاس، دستگاه ان ام آر، آزمایشگاه استاندارد، طرح هر دانشجو یک مهارت از فعالیت های این دانشگاه با جامعه بوده است.

فعالیت های دانشگاه برای مبارزه با کرونا

اهدا دستگاه ونتیلاتور، تهیه ماسک و مواد بهداشتی و در اخیتار دادن کلینیک سلامت دانشگاه به طرح واکسیناسیون، کمک حدود 70 میلیارد تومانی خیرین برای کمک به طرح واکسیناسیون برای درمان کرونا، برقراری ایستگاه آب میوه  و ساخت دستگاه های تهویه هوا و ضد عفونی از جمله فعالیت های دانشگاه کاشان برای مبارزه با کرونا بوده است.

 تشکیل بنیاد حامیان و جذب خیرین برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه

رییس دانشگاه کاشان افتتاح فاز اول و دوم دانشکده حقوق ساختمان مهندس سعیدی، افتتاح خوابگاه های مبینی، هاشمیان، مسچی، ترکیان، دانشکده مهندسی، کلینیک سلامت، مرکز بهداشت و درمان، آزمایشگاه بیوتکنولوژی، سالن همایش های بین المللی، کتابخانه مرکزی، مرکز مطالعات قرآن و حدیث، پردیس شهدای گمنام، زمین چمن مصنوعی، مرکز آی تی، بهسازی خوابگاه ها، تاسیس صندوق فاطمه الزهرا(س)، صندوق سرمایه گذاری نیک ونچرز، کرسی های علمی وقفی و.. را از جمله فعالیت های دانشگاه در زمینه جذب خیرین در این مدت عنوان کرد.


( ۴ )

نظر شما :