برنامه ریزی برای فعالیت هدفمند دفتر مهدویت

۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۶ کد : ۱۷۸۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۰

عصر عید قربان در نشستی معنوی با حضور روسای دانشگاههای کاشان و آران و بیدگل در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، بر تبیین برنامه های  هدفمند برای دفتر مهدویت منطقه کاشان  تاکید شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این نشست ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام عاریتی از سوی امام معصوم(ع) است.

حضرت آیت الله سلیمانی عامل اصلی پیروزی انقلاب ایران را مهدویت عنوان کرد و افزود: این عامل در میانه و پایان راه نیز باید برقرار باشد.

وی خاطر نشان کرد: آینده جهان قطعا بر اساس نظام مهدویت اداره خواهد شد و دانشگاهها در کنار حوزه ها باید در این راه کمک کنند و مدیران دانشگاهها باید دست به دست هم داده و به صورت جمعی کار را جلو ببرند.

در این جلسه موضوع ترویج و فرهنگ سازی مهدویت میان دانشگاهیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا روسای دانشگاهها دیدگاههای خود را بیان کردند از جمله اینکه: موضوع مهدویت باید در میان اساتید، دانشجویان و کارمندان فرهنگ سازی شده و ترویج گردد؛ دانشگاهها باید در این زمینه هم افزایی داشته باشند؛ شبهات زیادی در خصوص مهدویت میان اساتید و بویژه دانشجویان مطرح می گردد که باید به صورت علمی پاسخ داده شود؛ در حال حاضر که جامعه نیاز به امید و انگیزه دارد جای فرهنگ مهدویت بسیار خالی است؛ دانشگاهها باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند؛ فراهم کردن زمینه استفاده از فرصت مطالعاتی اساتید در مرکز مهدویت؛ ایجاد رشته مهدویت در دانشگاهها و....

همچنین حجت الاسلام قرائتی و خندان و خانم دکتر تمییز کار مسوولان مرکز مهدویت، گزارشی از فعالیت مرکز مهدویت دانشگاهیان  ارائه داده و از روسای دانشگاهها خواستند تا زمینه ارتباط کانون های دانشجویی  مهدویت با مرکز را فراهم سازند و نسبت به تشکیل کانون برای اساتید و کارمندان نیز اهتمام ورزند.ترغیب اساتید و دانشجویان به شرکت در جلسات مجازی نیز درخواست دیگر  بود.

 


( ۲ )

نظر شما :