معاون دانشجویی وزارت علوم: 40 درصد از دانشجویان در خوابگاه ها اسکان دارند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۷۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۰
معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: 40 درصد از دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه های سراسر کشور اسکان دارند.

معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: 40 درصد از دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه های سراسر کشور اسکان دارند.

دکتر محمود ملاباشی، در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه راهب پژوهشکده اسانسهای طبیعی دانشگاه کاشان اظهار داشت: از جمعیت 550 هزار نفر دانشجوی دولتی و روزانه، 230 هزار دانشجو را توانسته ایم در خوابگاه ها اسکان دهیم.

وی، با اشاره به درخواست بیش از این تعداد برای استفاده از خوابگاه های دانشجویی افزود: با توجه به هدفمند شدن یارانه ها و قانون برون سپاری، که باید خدمات دانشجویی به بیرون دانشگاه سپرده شود، سعی می شود از بخش خصوصی برای رفع نیازهای دانشجویی استفاده شود.

وی، با قدردانی از خیرین در ساخت خوابگاه ها تاکید کرد: ساخت هر خوابگاه برای اسکان و تامین امنیت و رفاه دانشجویان گام مهمی در ارتقاء سطح علمی و تحصیلی دانشجویان است.

به گفته وی، از این به بعد دولت حمایت کننده بخش خصوصی در اجرای طرح هاست و به غیر از وام دانشجویی، اعتباراتی عمرانی برای توسعه خوابگاه ها قرار نمی دهد.

وی، میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای خوابگاه ها را حدود 200 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: شاید بتوان حدود 70 هزار نفر را در خوابگاه های جدید اسکان دهیم.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور، هدف از تشکیل این سازمان را تجمیع خدمات رفاهی برای ارائه هر چه بهتر به دانشجویان ذکر کرد و افزود: این سازمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی رسیده است از سه معاونت دانشجویان داخلی، دانشجویان خارج از کشور و پشتیبانی و خدمات تشکیل شده است.

دکتر ملاباشی، به اجرای طرح تاک دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح منحصر به دانشگاه کاشان است که به صورت پایگاه آزمایشی در این دانشگاه اجرا و بسیار خوب عمل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این طرح را از مهر 90 در دیگر دانشگاه ها نیز اجرا شده و تا مهر 91 نیز این طرح در بخش دیگری از دانشگاه ها اجرا خواهیم کرد.


نظر شما :