43 مقاله در کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی دانشگاه کاشان ارائه می شود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۷۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۴
دبیر برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی گفت: 43 مقاله علمی از پژوهشگران و محققان سراسر کشور در این کنفرانس ارائه می شود.

دبیر برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی گفت: 43 مقاله علمی از پژوهشگران و محققان سراسر کشور در این کنفرانس ارائه می شود.

دکتر بهرام خوشنویسان، تعداد مقالات ارسال شده به این کنفرانس را 65 مقاله ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 43 مقاله پذیرفته شده است که در روز برگزاری کنفرانس 16 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

وی، کاهش اتلاف انرژی را از مزایای ابررسانایی دانست و اظهار داشت: بوسیله این سیستم می توان مغناطیس قوی ایجاد و برای مصارف صنعتی و پزشکی از آن استفاده کرد.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این کنفرانس را شناساندن بیشتر علم ابررسانایی به صنایع و گسترش این رشته ذکر کرد و یادآورشد: در این کنفرانس مسایل پیرامون سیستم های ابر رسانایی بررسی می شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این کنفرانس ها، فرصتی برای آشنایی پژوهشگران با علم روز دنیا و ارائه یافته های علمی است تا با بحث و تبادل نظر با دیگران، زمینه رشد علم و فناوری را فراهم آورند.

این کنفرانس با همت دانشگاه کاشان، انجمن فیزیک ایران و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه دانش های بنیادی بیست و هشتم ماه جاری به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار می شود.


نظر شما :