جشن زیر سایه طوبی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۷۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مراسم جشنی تحت عنوان "زیر سایه طوبی" به همت مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مراسم جشنی تحت عنوان "زیر سایه طوبی" به همت مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان، در این مراسم با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز زن گفت: وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره (س)، بهترین الگو و سرمشق برای زنان و مردان عالم است و الگوگیری از این بانوی بزرگوار، موجب موفقیت انسان در زندگی می شود.

دکتر عباس کتابی، با اشاره به عمر کوتاه و با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز امیدواری کرد تا همه زنان، دختران و فرزندان در مسایل مختلف اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی از ویژگیهای شخصی این بانو الگو گیرند.

وی، نقش بانوان کارمند و اعضای هیات علمی این دانشگاه را در الگوپذیری دانشجویان از آنها حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: در مباحث مختلف فرهنگی به خصوص در عفاف و حجاب کارکنان بایستی الگویی برای دانشگاهیان باشند.  

سرپرست دانشگاه کاشان اظهار داشت: فعالیت های اجتماعی همراه با رعایت اخلاق اسلامی موجب حفظ شان و منزلت زن در تمامی عرصه ها می شود.

استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم، مباحثی را در خصوص فرزند پروری و عفت ورزی ارائه کرد و گفت: گفتن کلمه بسم الله الرحمن الرحیم و سلام، ارتباطات خانوادگی را پیوند می دهد.

دکتر مصطفی پرورش، با اشاره به اینکه خانواده به دوقسمت بهاری و معتدل تقسیم می شود افزود: خانواده بهاری باید به دور از سرزنش، قضاوت و انتقام جویی باشد.

وی، خود دوستی و خود ارزشمندی را ستون یک فرد سالم دانست و اظهار داشت: بهترین راه پالایش روح و روان، روابط ساده دوستانه و فامیلی است.

این استاد مشاوره، حضرت فاطمه زهرا(س) رابهترین الگو برای خانواده سالم و موفق برشمرد و افزود: حضرت زهرا(س) سرمنشاء احترام، مهر و عاطفه است.    

پرورش، با تاکید بر اینکه انسان خوب در مکانی خوب پرورش می یابد افزود: بایستی فرزندان را با خدا و در مکانی سالم تربیت کرد و همیشه یار و همراهشان بود.

اجرای سرود، تئاتر و مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم بود.     

نظر شما :