استقرار ۲۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه کاشان

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۷۷۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۹
استقرار ۲۰  واحد فناور در مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه کاشان

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان از استقرار و فعالیت 20 شرکت، گروهای دانشجویی و استارتاپ و انجمن های خلاق و نوآور در این مرکز خبر داد.

دکتر علی فرهادیان افزود: 95 درصد واحدهای مستقر در مرکز تجاری سازی ونوآوری از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه کاشان می باشند.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری دانشگاه کاشان نقش مهمی در توسعه دانش بنیادی و در نهایت تبدیل علم به ثروت ایفا میکند، افزود: موفقیت این مرکز مستلزم پژوهش های کاربردی و همکاری مراکز دانشگاهی، دولت، صنعت و مراکز تحقیقاتی در جهت شناسایی و خلق محصولات جدیدی است که قابلیت ارائه به بازار را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه راهکار ورود به دنیای کسب وکار امروزی فن آوری است و کلید فن آوری، تجاری سازی و ارزش افزوده ناشی از آن است، خاطر نشان کرد: نوآوری و خلق محصول جدید، نیازمند حمایت و سرمایه گذاری ریسک پذیر در مرحله تحقیق و توسعه و ساخت نمونه های اولیه طرح، فرآیند یا خدمت جدید است.

دکتر فرهادیان تاکید کرد: مرکزنوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان و همچنین در راستای ماموریت دانشگاه به عنوان مروج صنعت سبز پا به این عرصه می گذارد و با قبول ریسک های مراحل تحقیق و توسعه طرح های نوآورانه، خود را در میان دانشگاه های فناور محور کشور قرار می دهد.
مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان تشکیل شرکت حامیان نیک اندیش کاشان جهت سرمایه گذاری واحدهای مستقر را از جمله مزیت های این مرکز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در این مرکز5 گروه استارتاپی دانشجویی، 3 گروه  از انجمن های خلاق و نوآور،9 شرکت و  2 شرکت دانش بنیان مستقر هستند که یک شرکت دانش بنیان و دیگر شرکت ها بعد از اتمام قرارداد به پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی جهت ادامه فعالیت معرفی می شوند

کلید واژه ها: مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان واحدهای فناور


( ۱ )

نظر شما :