معاون فرهنگی بنیاد شهید استان اصفهان: تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر لازم است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۷۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۸
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ارتقاء سطح تحصیلی آنها لازم است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ارتقاء سطح تحصیلی آنها لازم است.

سید علی قریشی در جلسه ستاد شاهد دانشگاه کاشان، افزود: فعالیت های امورشاهد و ایثارگران دانشگاه کاشان، در بین دیگر دانشگاه های استان اصفهان حرف اول را می زند.

وی، به بیش از 11 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر سطح استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: 12 درصد از دانشجویان شاهد استان اصفهان معدل 17 به بالا دارند.

وی، با اشاره به این که میانگین مشروطی دانشجویان شاهد و ایثارگر به طور متوسط در هر ترم هفت درصد است ابراز امیدواری کرد تا با ارائه آموزش و مشاوره های صحیح این آمار به صفر برسد.

وی، به 360 دانشجوی نخبه ایثارگر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تشویق و انجام برنامه های متنوع علمی و فرهنگی و مشاوره بایستی سعی شود تا دانشجویان شاهد و ایثارگر به مدارج بالاتر ارتقاء یابند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید اصفهان، دانشجویان شاهد و ایثارگر را سرمایه های نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد تا روزی جامعه به دست این افراد ایثارگر اداره شود.

قریشی یادآوردشد: برگزاری جلسات با حضور دانشجویان شاهد و ارائه مشاوره های صحیح آموزشی و تربیتی گامی مهم در راستای تقویت روحی و علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

سرپرست دانشگاه کاشان نیز، دراین نشست، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: اقتدار امروز ایران و پیشرفت های علمی و تکنولوژی کشور اسلامی مان، دستاورد شهدا و ایثارگرانی است که برای حفظ دین و سرزمینشان جنگیدند و امروز ما باید پاسدار خون آنان باشیم.

دکتر عباس کتابی، به تدفین سه شهید گمنام در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این شهدا مایه افتخار و عزت و برکت این دانشگاه هستند.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان، نیز در این نشست به 348 دانشجوی شاهد و ایثارگر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 282 نفر از این تعداد در دوره کارشناسی و بقیه این افراد در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام احمد شیخ زاده، ارائه مشاوره خانوادگی، دعوت خانواده ایثارگران به دانشگاه، ایجاد وب سایت، کمک به دانشجویان انتقالی، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، برگزاری چهارمین یادواره شهدا و برگزاری مراسم میثاق با شهدا را از جمله برنامه های ارائه شده امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان برشمرد.

وی، به طرح پردیس شهدا در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: فازیک این پردیس اجرا و فاز دو به دلیل کمبود اعتبارات مالی متوقف شده که امید است با همکاری و اختصاص اعتبار بنیاد شهید استان اصفهان این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد. 

 


نظر شما :