استادان نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۷۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت روز استاد ،47 نفر از استادان نمونه و بازنشسته دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه تجلیل شدند.

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت روز استاد ،47 نفر از استادان نمونه و بازنشسته دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه تجلیل شدند.

سرپرست دانشگاه کاشان دراین مراسم معلمی را شغل انبیاء دانست و گفت: خدمت استادان در دانشگاه و در نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار است.

دکتر عباس کتابی از وظایف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای مردم و جامعه دانست و افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر نقش کلیدی در تولید ملی دارد.

وی، با اشاره به اینکه علم مایه اقتدار و ابزاری برای دستیابی بشر به علوم است، اظهار داشت: با عنایت به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده وظایف دانشگاه تولید ملی همراه با فناوری و نیروی انسانی ماهر و سرمایه است.

به گفته وی، افزایش تولید اگر همراه دانش و فناوری نباشد خام فروشی و حراج سرمایه است.

وی، با تاکید بر نقش تربیت نیروی انسانی ماهر در افزایش تولید ملی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی در دانشگاه علاوه بر آنکه تخصص لازم را کسب می نماید بایستی روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، تلاش مستمر و امید به آینده و اعتقاد به "ما می توانیم" نیز در او زنده شود.

سرپرست دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه دانشگاه ها در تولید علم بعنوان حلقه اصلی زنجیره تبدیل علم به ثروت توفیقات ارزشمندی داشته اند افزود: کسب رتبه اول منطقه در تولید علم و دارا بودن بیشترین شیب رشد تولید علم در دنیا باعث افتخار دانشگاهیان است.

دکتر کتابی اظهار داشت: این پتانسیل علمی بالا می تواند موجب کیفیت بخشی به تولیدات ملی و زمینه ساز کسب رتبه نخست فناوری در منطقه شود.

 وی، یکی از برنامه های دانشگاه در سال جاری را، حمایت ویژه از طرح های کاربردی و ساخت تجهیزات تقاضا محور ذکر کرد ویادآورشد: افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی، شاخص گذاری برای تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی بر اساس مرتبه علمی و اخذ مجوز برای پردیس دانشگاهی از جمله برنامه های پیش بینی شده این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه کاشان، به فعالیت ها و توفیقات علمی این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارائه 185 مقاله ISI، معرفی پروفسور اشرفی به عنوان دانشمند بین المللی ISI،کسب مقام سوم دکتر الماسی در جشنواره خوارزمی، کسب رتبه های برتر مسابقات دانشجویی خودروی هیبریدی، کمیکار و کن ست، ایجاد پژوهشکده دانشجویی و مرکز پژوهشی آب، پیگیری جذب دانشجوی دکترای پژوهش محور، پیگیری جذب اعضای هیات علمی و بورسیه از جمله برنامه های این دانشگاه در سال گذشته بوده است.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گزارشی را از نحوه انتخاب استادان به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: در این مراسم 10 نفر از استادان این دانشگاه که ارتقاء یافته اند و پنج نفر از استادان بازنشسته و 31 نفر از استادان نمونه آموزشی در سال 90 دانشکده های مختلف این دانشگاه تجلیل می شود.

دکتر امیرحسین رسول نیا افزود: در این مراسم همچنین از پروفسور سید علیرضا اشرفی دومین دانشمند جهانی برگزیده ISI در رشته ریاضی تقدیر می شود.

مراسم شعر خوانی دکتر شجری استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، اجرای نماهنگ مشاهیر کاشان و میز گرد اساتید دانشگاه کاشان از دیگر برنامه های این مراسم بود.


نظر شما :