شروع طرح مشاوران همسال در دانشگاه کاشان

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۷۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۰
مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان، از شروع طرح مشاوران همسال (همیاران سلامت روان) در این دانشگاه خبر داد.

مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان، از شروع طرح مشاوران همسال (همیاران سلامت روان) در این دانشگاه خبر داد.

سید حسین حسینی، هدف از اجرای این طرح را، ارتقاء سلامت روحی و روانی دانشجویان ذکر کرد و افزود: در این طرح به ازای هر 25 دانشجوی خوابگاهی یک نفر پس از ملاک سنجی و انجام تست های مربوطه و برگزاری جلسات مشاوره به عنوان همیار انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: این همیاران دانشجو به طورمستقیم با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنها را ارزیابی و در صورت مشکل به پشتیبان و کارشناسان مشاوره ارجاع می دهند.

حسینی، استقرار سیاست های اجتماع نگر و فعالیت های اجتماع محور در زمینه سلامت روان، افزایش مسئولیت پذیری جامعه دانشجویی در قبال سلامت روانی خود، افزایش مشارکت اجتماعی در پیشگیری، درمان و ارتقاء سلامت روانی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

به گفته وی، این طرح همچنین در راستای تحقق عدالت اجتماعی در بهره مندی تمام دانشجویان از خدمات سلامت روانی، توانمند سازی افراد جامعه دانشجویی در زمینه مقابله با استرس های زندگی دانشجویی، ادغام فعالیت های سلامت روانی در زندگی روزمره دانشجویان و تمرکززدایی در ارایه خدمات مشاوره اجرا می شود.

حسینی، طرح ارتقاء وضعیت تحصیلی دانشجویان دچار افت تحصیلی و مشروط شده و طرح ارتقاء سلامت روان دانشجویان آسیب پذیر ورودی 90 بر اساس طرح کارنامه سلامت را از دیگر برنامه های مرکز مشاوره دانشجویی ذکر کرد و افزود: به منظور پیشگری از آسیب های روانی و اجتماعی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت روان همچنین کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می شود.

نظر شما :