نشست مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان با جمعی از اساتید بین المللی دانشگاه کاشان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۷۶۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۵۴

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان طی یک نشست صمیمی با اساتید یک درصد برتر جهان و چند تن از اساتید فعال در حوزه بین الملل در دانشگاه کاشان دیدار کرد و ضمن آشنایی با اساتید و تقدیر از زحمات آنها، دغدغه‌ها و پیشنهادات ایشان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: وجود تنها یکی از این اساتید در هر دانشگاهی موجب افتخار آن دانشگاه خواهد بود و جای مباهات و افتخار است که چندین نفر از این دانشمندان  دراین دانشگاه حضور دارند. یکی از دلایل کسب رتبه‌های دانشگاه کاشان  در رتبه‌های علمی جهان  به خاطر حضور این اساتید گرانقدر و فعالیت‌های ارزشمندشان است.

دکتر خسروی ضمن تشکر و قدردانی از اساتید برای شرکت در جلسه و ارائه پیشنهادات افزود: مسئولین باید تلاش کنند تا انشاءلله موانع موجود از سر راه برداشته شود تا اساتید  بتوانند با فراغ بال بیشتر به مسائل علمی پرداخته و موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنند و برای رسیدن به این مهم، نیاز است تا  جلساتی  برگزار گردد تا ضمن آشنایی و معرفی اساتید برتر به دانشگاهیان و دانشجویان، نقطه نظرات اساتید و مشکلات آنان به گوش مسئولین برسد و هرچه زودتر آن مشکلات مرتفع گردد.

در ادامه هر کدام از اساتید ضمن بیان سوابق بین المللی خود و برنامه هایشان به بیان پاره ای از مشکلات خود پرداختند و امیدوار بودن که با گذر زمان این حوزه قدرت بیشتری به خود ببیند.

همچنین برخی از اساتید  با بیان اینکه باید پیشرفت‌های علمی کشورهایی مانند هند و چین بیشتر دیده شود و رویکردمان را باید از نگاه به کشورهای غربی به سمت کشورهای شرقی تغییر دهیم، افزود: در آینده کشورهای شرقی  نبض پیشرفت‌های علمی و اقتصادی در جهان را به دست خواهندگرفت و بسیاری از مشکلاتی که به خاطر تحریم به کشور و مجامع علمی فشار آورده است در ارتباط گیری با کشورهای شرق کمتر خواهد شد. همچنین کشورهای شرقی از لحاظ فرهنگی به کشور ما نزدیکتر هستند و این باعث افزایش کیفیت این روابط نسبت به ارتباط با غربی ها خواهد بود.


( ۴ )

نظر شما :