بزرگداشت شهدای دانش آموز افغانستان در دانشگاه کاشان

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۷۶۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۵

 دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان به مناسبت  شهدای حادثه تروریستی افغانستان و شهادت دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا(ع) کابُل، مراسمی با حضور دانشجویان اهل افغانستان در مسجد دانشگاه برگزار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام شاه فضل مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان این فاجعه را که انسان‌های پاک و بیگناه را ناجوانمردانه هدف قرار داد، به تمام امت اسلام به ویژه ملت شریف، مقاوم، مبارز و پایدار افغانستان و به خصوص خانواده‌های داغدار تسلیت و تعزیت عرض کرد و گفت:  چنین وقایعی نشان می دهد که امت اسلامی پیکر واحده است و کسانی که برای تفرقه در امت اسلامی تلاش می‌کنند بازیچه‌های دست غرب هستند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت روز به روز در حال گسترش است افزود: اگر در افغانستان عده ای دانش آموز بی گناه  مورد هجمه دشمن قرار می گیرد نشان از ایجاد رعب و وحشت در بین دانش آموزان و گسترش جبهه مقاومت است.

وی وحدت را رمز پیروزی و مقابله با دشمن عنوان کرد و اظهار داشت:  امت اسلامی امت واحد است و باید اختلاف در رنگ و جغرافیا را کنار گذاشته و قرآن کریم و سنت را محور وحدت قرار دهیم و در مقابل این هجمه های دشمنان بایستیم.

 

کانون شهدا دانشگاه کاشان نیز، در ضمن سلسله کارگاه مجازی (چراغ حرم۲) مراسمی با حضور دانشجویان اتباع دانشگاه کاشان با توجه به جنایت خونین یزیدیان زمان در منطقه ی غرب کابل و به شهادت رسیدن ده ها کودک بی گناه مکتب سیدالشهدا، برگزار کرد‌.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام ابن علی به ایراد سخنرانی با موضوع مکتب حاج قاسم در عرصه های اجتماعی پرداخت و اهمیت عرصه ی انتخابات را در این مکتب بررسی نموده و سپس جنایات تحمیلی بر کشور دوست و همسایه افغانستان را بررسی و تحلیل کرد.

در ادامه دبیر کانون شهدای دانشگاه کاشان، علی اصغر حمامی طی قرائت بیانیه ایی این حادثه ی تروریستی را محکوم، وبا خواهران و برادران اتباع ابراز همدردی نمود.

و نیز دانشجویان اتباع دانشگاه کاشان، به شعرخوانی و همچنین خواندن دلنوشته هایی درفراق کودکان شهید کابل پرداختند.

 


( ۲ )

نظر شما :